El bisbe de Lleida, Mons. Joan Piris, ha presidit la missa exequial que s’ha celebrat a la Casa Sacerdotal per Mn. Sebastià Aldomà Bonjoch, prevere diocesà mort a Cali (Colòmbia) el passat dia 5 de gener.

La missa ha estat concelebrada pels dos vicaris de la diòcesi, Mn. Ramon Prat i Mn. Josep Anton Jové; el delegat de Litúrgia, Mn. Gerard Soler; el director de la Casa Sacerdotal, Jordi Pardell, i dos dels capellans que van exercir el seu ministeri sacerdotal a terres colombianes, Mn. Amadeu Carrera i Mn. Joan Boldú.

A la cerimònia han assistit també un gran nombre de preveres de la diòcesi i treballadors de la Cúria Episcopal, que han fet costat als familiars de Mn. Sebastià.

L’Eucaristia ha començat amb la lectura d’una sèrie de cartes adreçades al bisbe Joan, on es donava testimoni de la petjada deixada per aquest sacerdot missioner, fill de Castellnou d’Oluges (la Segarra), el qual ha exercit el seu ministeri presidencial a Cali durant 53 anys, temps que va fundar una llar infantil i la granja-escola Miravalle, dedicades ambdues a la formació de nens i joves.

Els treballadors i personal de Miravalle són els autors d’un dels escrits que s’han llegit abans de començar la missa exequial, agraint el servei de Mn. Sebastià, però també hi ha hagut la lectura dels adreçats per l’Institut de Religioses Sant Josep de Girona i de particulars que havien tractat amb el sacerdot lleidatà a Colòmbia (adjuntem els documents).

Durant l’homilia, Mons Piris ha tingut paraules d’agraïment  per l’Església missionera, que cal seguir alimentant, alhora que ha expressat el sentiment de condol i de gratitud a la família de Mn. Aldomà.

El bisbe de Lleida també ha informat de l’estima que es té a Colòmbia pel prevere diocesà, tot explicant com se l’havia donat el darrer adéu.  “Allí viuen d’una altra manera la seva presència i obra, que nosaltres ja coneixíem”.

Després de fer referencia al missatge del papa Francesc d’anar cap a una Església de sortida, una Església missionera, “a la qual també volem donar sortida des de Lleida”, Mons. Piris ha apel·lat a la manca de vocacions i, malgrat dir que la presència de laics en certs serveis de la comunitat funcionava molt bé, ha demanat seguir pregant per apel·lar a la generositat del Senyor “per aconseguir més vocacions que ens acompanyi en aquest ministeri presencial tan apassionant”.

El bisbe Joan també ha adreçat un comunicat de condol a l’arquebisbe de Cali, Mons. Darío de Jesús Monsalve, amb motiu de la mort de Mn. Sebastià, que adjuntem i que respon al comunicat que aquest va fer per difondre la notícia del traspàs.