El dissabte dia 12 de juny, a dos quarts de set de la tarda, va tenir lloc a l'Acadèmia Mariana un Recés dels catecúmens amb els catequistes i l'equip del servei Diocesà de Catecumenat.

Amb un gran goig vam assistir tots junts al Recés que a més significava la cloenda del curs. Totes i tots els assistents vam gaudir d'una tarda on es respirava un esperit positiu i engrescador, amb una gran predisposició a participar en una trobada que per molts dels assistents podia representar un acte al qual no hi estaven acostumats. Es va iniciar el Recés amb una presentació per part del director del servei Diocesà de Catecumenat de Lleida, Mn. Xavier Navarro, indicant que el recés pretenia cantar la nostra fe, celebrar-la i compartir-la. Per aconseguir-ho ens acompanyaríem del Parenostre, pregària cristiana per excel·lència.

Com a cant d'entrada vam corejar "L'Esperit de Déu", harmonitzat i acompanyat a la guitarra per l'Esther Pardina. Tot seguit es va fer un comentari del Parenostre a càrrec de dos membres de l'Equip Diocesà de Catecumenat, l'Esther Pardina i en Francesc Domènech. La seva exposició la van desglossar en dues parts. Una primera en què van buscar els precedents bíblics, molt ben escollits, per continuar amb un comentari de cada una de les parts més significatives del Parenostre. No hi ha cap dubte que s'ho van preparar a consciència, tant pel seu contingut com per la seva comprensió. Ens ho van transmetre en profunditat, però a la vegada amb senzillesa, perquè tothom pogués abastar-ho amb facilitat. Xerrada molt il·lustrativa que ha aportat grans possibilitats a la meditació individual que s'ha establert tot seguit.

Així, a continuació van seguir uns minuts de silenci perquè tots els assistents poguessin meditar i interioritzar el contingut del qual se'ns havia exposat anteriorment. Aquest temps de silenci va servir per madurar i compartir allò que ens suggereix l'oració del Parenostre. El diàleg que es va produir a continuació va esta d'una gran riquesa, arrodonint el conjunt del Recés. Tots els assistents van oferir el seu punt de vista d'una manera espontània amb unes meditacions que van ajudar a prendre consciència de la nostra vida de creients. En sobresurt el següent resum:

‒ Pregària que ens apropa a Déu i ens fa sentir filles i fills seus. En el Parenostre parlem a Déu com a fills, i ho fem en plural. D'aquesta manera reconeixem als altres com a germans.

‒ La santedat és la qualitat més característica de Déu. Resumeix la seva manera de ser, que s'identifica amb el seu amor i la seva misericòrdia. Perquè Ell és sant, ens salva, estima, perdona, allibera.

‒ Demanem que el seu Regne vingui a nosaltres. El seu Regne ja és aquí. Però encara no ha arribat a la seva plenitud. El bé ja actua en el món, però encara no ha vençut del tot el mal. El Regne és un do que ja hem rebut, però encara és una promesa que esperem veure realitzada.

‒ A cada frase del Parenostre cal preguntar-se quines repercussions ha de tenir en la nostra vida de cada dia. Pregària en la qual demanem per tots nosaltres, però a la vegada ens exigeix donar-hi resposta a través del nostre testimoniatge, per poder acomplir el seu pla en aquest món.

En resum, amb les peticions del Parenostre, els creients demanem amb confiança al Pare els béns que considerem vitals per la nostra existència, com a persones humanes i com a fills de Déu. Aquesta visió del Parenostre, compartida per tots els assistents, ens ha deixat un bon regust.

El treball que durant tot el curs han realitzat els catequistes en cada un dels seus grups s'ha vist créixer de forma exponencial i ha culminat en aquest Recés. Com a cloenda, tots i totes vam cantar agermanadament el "Parenostre" (Kairoi), amb la il·lusió d'un retrobament esperançat. Donem gràcies a Déu per tot allò que hem experimentat durant aquest curs. També per tot allò que hem rebut dels catecúmens, catequistes, mossens, religiosos i del bisbe Salvador.

S'adjunta PDF en el que hi figura la meditació exposada durant el recés pels membres del Catecumenat.

Text: Josep Estruch.

Meditació del Recès: Paquito Domènech i l'Esther Pardina