Lloc de naixement:
Martir / Beat / Sant
Data de la mort:
18/12/2005

En la matinada del diumenge 18 de desembre, Mn. Lluís Pociello Ferrer arribava a la fi del seu pelegrinatge a la terra, cridat pel Pare Déu a fer el vol cap al cel, als 54 anys de sacerdoci, i 79 d’edat. Mn. Lluís, nascut a Benabarre el 1926, i, ordenat el 29 de juny de 1951 al seminari de Lleida, lliurà l’ànima a Déu conhortat amb els sagraments de l’Església, de la qual ell havia estat un fidel i generós servidor en el ministeri sacerdotal. En l’actualitat, rector emèrit de Santa Maria Magdalena, era Director de la Delegació Diocesana de Pelegrinatges.

Mn. Lluís, enamorat de la pastoral parroquial, serví amb tota joia i donació de si mateix les parròquies de Malpàs, Estopiñán, Selgua, amb les seves respectives comarques, per passar a Lleida a la Mare de Déu de Montserrat, d’on anà a la parròquia de Sant Pere, apòstol, de Fraga; tornant a Lleida a la Sagrada Família i últimament a Santa Maria Magdalena. Fou arxiprest de Lleida-Horta, membre del Consell presbiteral. L’Acció catòlica trobà en ell un valedor. Sense reticència es posa al servei de l’ajornament que demanava el Concili Vaticà II.

Músic de mena, és autor de varies composicions i ha musicat nadales i goigs.

Entusiasta de la família, hi dedica la seva vida com consiliari de moviments d’apostolat familiar i en els cursos prematrimonials i fou Director de la Delegació de la Família. Ja gran, però amb inquietuds de posta al dia, va anar durant dos anys, un cop a la setmana a Barcelona, per assistir a un curs de renovació pastoral familiar, en la Facultat de Teologia. Els cursets de cristiandat i el moviment de renovació carismàtica saben molt de la seva bogeria per l’anunci de la Bona Nova de l’Evangeli, i els pobres coneixen la seva caritat.

Mn. Lluís haurà celebrat Nadal al cel; que d’allí estant intercedeixi per tots nosaltres i, interessat com estava per les vocacions, ens en faci un bon regal pel dia de Reis.

Mn. Lluís Pociello Ferrer, l’Església us diu gràcies i ofereix pregàries per la vostra felicitat eterna.

La missa exequial fou celebrada, primerament a Lleida el dia 18 de desembre, 4rt. Diumenge d’advent, a les 5 de la tarda, a la parròquia de Santa Maria Magdalena, presidint el Sr. Bisbe Mons. Francesc Xavier Ciuraneta, i concelebrant cinquanta mossens del bisbat de Lleida per testimoniar amistat i agraïment en l’últim comiat a Mn. Lluís.

El dilluns, dia 19, se celebrà també, a Benabarre, el seu poble nadiu, una missa funeral a les 12 de migdia. Presidí la celebració el Bisbe de Barbastro-Monzón, Mons. Alfonso Milián; hi concelebraren una trentena de mossens, molts de Lleida, que no havien pogut assabentar-se a temps de la defunció; altres sacerdots eren companys de Mossèn Pociello i que ara pertanyen al Bisbat de Barbastro-Monzón. Seguidament fou l’acte de l’enterrament.

Amb Santa Maria i els Sants, Mn. Lluís, descanseu en pau.