Lloc de naixement:
Martir / Beat / Sant
Data de la mort:
21/03/2008

Podia estar previst, portava uns dies a la clínica, però ens ha agafat a tots per sorpresa. La notícia de la mort de Mn. Antoni Fontova Vilamajó cobria amb un vel de dol la diòcesi de Lleida. Un vessament cerebral li ha pres la vida. Mn. Antoni Fontova Vilamajó morí, confortat amb els sagraments de l’Església, a Lleida, el dia 21 de març de 2008, en plena celebració de Setmana Santa. Tenia 77 anys d’edat i 54 de capellà. Nascut a Castelló de Farfanya, Lleida, el 5 de novembre de 1930, cursà els estudis eclesiàstics al Seminari de Lleida on fou ordenat sacerdot.

La seva vida en l’exercici del ministeri sacerdotal ha estat molt rica i fructuosa. Era un capellà “full time”; les 24 hores del dia estava al servei dels feligresos, de preferència els pobres i necessitats, i en altres apostolats diocesans. Home emprenedor, curós de la dignitat de la Casa de Déu, construí el temple parroquial de Sant Jaume; posteriorment el de la Mare de Déu del Pilar, primerament al carrer Tamarit de Llitera, i després l’actual al Passeig de Ronda, prop la Plaça Europa, a Lleida. I va fer la reforma del d’Alguaire, el temple i el monument al Sagrat Cor. Devot de la Mare Déu, era fidel a la Peregrinació a Lourdes amb l’Hospitalitat.

Més conegut per la seva capacitat empresarial i constructor de temples, animava també la seva acció pastoral un marcat compromís social, fruit de l’Evangeli, que es manifestà en la seva estada a Canelles, amb activitats a favor dels treballadors en defensa dels seus drets i promoció de les condicions de vida i dignitat humana. El seu afany per la formació humana i l’aprofitament del temps d’oci va fer que construís un saló parroquial de cinema i organitzés altres actes culturals, a Juncosa.

Entusiasta de la pastoral de la salut, ha estat capellà de la Clínica l’Aliança des de 1983 fins el moment del seu traspàs.

En la seva tasca parroquial, ha tingut cura de les parròquies de Sant Martí, Lleida, on començà com a vicari. Després foren Senet, Aneto, Forcat i Bono. Nomenat ecònom de Juncosa, regí la parròquia de 1960 a 1964. Alguaire i Almacelles foren un altre pas fins arribar a Lleida, nomenat rector adjunt de Sant Martí. Ja després Rector de Sant Jaume i de la Mare de Déu del Pilar, construí els dos temples parroquials. En aquest temps fou també dos anys encarregat de la parròquia de Bell-lloc.

Entre altres menudalles pastorals va ser consiliari de les “XL HORES, “Associació de la “Guàrdia i Oració al Santíssim Sagrament”. D’àmbit supra parroquial, va ser Arxiprest de Lleida - Seu Vella, i membre del Consell Diocesà de Pastoral i del Consell Presbiteral.

Mn. Antoni Fontova i Vilamajó, celebreu per sempre més la joia de la Pasqua, amb la Mare Déu i els sants, al Cel.

Mn. Jaume Montaña