Informació patrimonial:

El temple parroquial d'aquesta localitat està dedicat a Sant Jaume apòstol. És de començaments del segle XIX. El 1806 el mestre de cases Pere Celles va realitzar la planta de la nova església, obra que es va valorar costaria unes 15.220 lliures. La Reial Acadèmia de San Fernando de Madrid va rebutjar la planta de Celles i la va encarregar de nou a l'arquitecte Pedro Serra. La façana mostra unes severes línies neoclàssiques i el campanar adossat és de planta quadrada, coronat per una torre vuitavada.

Font: Informació extreta de L'informatiu del Bisbat de Lleida editat entre el 2001 i 2008

Hi ha una ermita, en ruines, de Sant Jaume, però amb gran devoció dels vilatans que el 2003, a l'aplec de Pasqua Granada, hi van portar una nova escultura del Sant. L'ermita romànica es va construir on n'hi havia hagut una altra de troglodítica.

Telèfon:
Adreça:

Av. del Segre, 2; 25185 LA GRANJA D'ESCARP (Lleida)

Despatx parroquial: Divendres de 16:00 a 17:00

Adscripció