Aquest dissabte, 12 de setembre, a les 11 del matí, ha tingut lloc la celebració de la cloenda del cinquanta aniversari de Càritas diocesana de Menorca, i també el comiat per part de la Diòcesi al bisbe Mons. Salvador Giménez Valls.

Tot seguit podeu llegar les paraules de comiat del bisbe Salvador als qui fins avui han estat els seus feligresos, abans de prendre possessió de la seva nova diòcesi a Lleida.

PARAULES DE COMIAT

Catedral Basílica, 12 de setembre de 2015

És indubtable la importància del pastor a la comunitat cristiana. Ens ho diu el Senyor en l'evangeli i està molt definida la seva funció en els documents del Magisteri. Ensenya, santifica i regeix als seus germans. Està al servei de la comunitat per a, en nom de Crist i pel seu mandat, conduir-la a la salvació definitiva.

Clara és l'ensenyament de la funció pastoral. No obstant això quan un descendeix a la pràctica diària i la circumscriu a la seva història personal, queda empetitida, per temporal, la figura si se li compara amb la permanència de la mateixa comunitat que, alimentada per la Paraula i els Sagraments, fa realitat la presència del Senyor al llarg de la història universal.

La nostra església diocesana té un llarg recorregut en aquesta història, com ho testifica la carta del bisbe Sever en el segle V. I ha caminat amb llums i ombres, entre les persecucions del món i els consols de Déu, com diu sant Agustí (citat en el núm 8 de le LG del CV II), anunciant l'evangeli fins al dia d'avui. Em situo en aquesta llarga cadena de generacions que ha rebut i transmès el missatge del Senyor.

Han estat sis anys de bisbe amb i per a vosaltres, o set si comptem el temps d'Administrador Apostòlic. Període relativament curt si contemplem la llarga i rica vida de la diòcesi. En aquests moments, quan miro el meu passat recent, em fa l'efecte de ser una au de pas que s'ha aprofitat de l'aliment i de la collita que altres han sembrat i conreat i de la mateixa companyia de la comunitat diocesana, permanent referència de la vida de fe, d'esperança i caritat.

En aquests últims dies de la meva estada entre vosaltres us vull donar les gràcies per haver-me ajudat a complir amb la missió que Crist, el Bon Pastor, em va encomanar i de la qual em demanarà comptes al final de la meva existència. Us agraeixo de debò haver donat sentit a la meva vida ministerial i aconseguir que, en aquest petit balanç vital, desbordi més la felicitat en la vivència cristiana que el desànim per no complir adequadament amb la fidelitat exigida al Senyor i a la seva Església.

A més de la meva gratitud a sacerdots, diaques, persones consagrades, seminaristes i laics, vull que consti la meva petició de perdó a tots els que no he sabut atendre, escoltar o acompanyar per la meva pròpia incapacitat, defectes o limitacions.

Sempre hi haurà la diòcesi i Menorca en els meus records i en les meves oracions. Us prego que feu el mateix respecte a aquesta persona creient que, durant un temps, va ser el vostre bisbe.

Amb seguretat, la nostra Patrona, la Verge del Toro, m’orientarà i acompanyarà en aquest inici pastoral per les terres de Lleida.

+ Salvador Giménez Valls
Bisbe electe de Lleida i Administrador Diocesà