Ramon Baró, director de Càritas Diocesana de Lleida, va defensar la tasca de Troballes, l’empresa sociolaboral de reciclatge de roba, durant la inauguració oficial de la nova botiga Roba Amiga, al carrer Ramon Llull de Lleida, que es va fer el passat dissabte 9 de novembre.

Baró va destacar que l’important de Troballes i de les seves botigues no era el benefici sinó els llocs de reinserció que es podien crear amb la tasca que desenvolupaven, des de la recollida i tractament de la roba fins a la seva venda i distribució.

“Aquests llocs de treball no són definitius, ni seran la seva ocupació de per vida per aquells que els ocupen, però poden i han de servir de palanca per recuperar i reinserir aquelles persones que s’han quedat fora del mercat de laboral. Nosaltres només els ajudem amb aquesta feina a recuperar unes capacitats per tornar a volar sols”, va manifestar Baró durant l’estrena de la botiga, a la qual van assistir els delegats de Benestar social, Josep Maria Forné; d’empresa i Ocupació, Octavi Miarnau; la primer tinent d’alcalde, Marta Camps; la responsable d’Afers Socials de la Paeria, Rosa Ball, i els regidors Bea Obis i Antoni Postius, així com el delegat diocesà de Càritas, Carles Sanmartín.

Per poder ajudar a un nombre més elevat de persones a incorporar-se al mercat laboral, Baró va justificar la temporalitat dels contractes i la roda de treballadors. “Si no ho féssim d’aquesta manera, l’empresa com a projecte de reinserció moriria”, va dir.

El director de Càritas Diocesana de Lleida va anunciar la voluntat d’aprofundir en la manera de recollir la roba de segona mà, ja que la posada en servei de la recollida a domicili estava tenint molt bons resultats, no sols pel volum sinó pel contacte directe amb les persones, les quals prenien encara més consciència de la contribució que estaven fent amb les seves donacions.