L'aposta pel model d'economia solidària ha estat el tema central de reflexió de la LXXII Assemblea General de Càrites Espanyola, una cita que ha reunit aquest cap de setmana, del 26 al 28 de juny, a L'Escorial a més de 150 directors i delegats episcopals de les 70 Càrites Diocesanes de tot el país.

En la trobada, a més de les qüestions estatutàries habituals, es van analitzar les claus del treball que Càrites ve desenvolupant en l'àmbit de l'economia solidària. Es tracta d'un model alternatiu en les diferents fases de l'activitat econòmica –producció, finançament, comercialització, consum i estratègies comunitàries– que es fonamenti en “el principi de gratuïtat i la lògica del do” assenyalat per Benet XVI a la Caritas in veritate.

L'acció d'acompanyament, inserció i promoció a les persones més vulnerables a través de propostes d'economia solidària és ja una realitat visible en nombroses Càrites Diocesanes, algunes de les quals –com Girona, Bilbao, Menorca, Albacete i Barbastro-Montsó– van presentar en la trobada les experiències que estan desenvolupant en aquests moments.

Us deixem la declaración final de l’Assemblea, en el document adjunt.