La parròquia de Sant Antoni Maria Claret del barri lleidatà de Balàfia va celebrar aquest 24 d’octubre la festa del seu sant Patró amb calidesa i simplicitat. Acurada preparació i calidesa comunitària, així com simplicitat per tractar-se d’un dilluns i amb l’obligada absència de la meitat dels preveres claretians. Menció especial per al pare Jaume Sidera, pels condicionants de la seva salut i pel pare Dion Paskalis, que en uns dies ha de tornar d’unes merescudes vacances a la seva Indonèsia natal.

En absència del bisbe Salvador, a Santiago de Compostel·la en una reunió de bisbes d’Espanya i Portugal, presidí la celebració el rector de la parroquia, Nemesi Solà, que va posar l’accent, com el Pare Claret, en la disponibilitat que el Senyor demanà als seus deixebles per a nodrir a una multitud només amb cinc pans i dos peixos.

Les diverses activitats parroquials hi van aportar un bon accent comunitari, particularment en les pregàries dels fidels, sorgides de les inquietuds de cada grup. El Pare Claret, que durant una quarantena de dies va remoure la vida cristiana dels nostres avantpassats lleidatans, segueix actuant a les Terres de Ponent en la presència claretiana de Balàfia.