Foto Rectangle:

Entrevista a Eva Miquel, directora acadèmica del Col·legi Episcopal de Lleida.

. Explica'ns un signe d'esperança que hagis viscut recentment a l'aula (o al centre).

Cada dia tenim signes d'esperança al col·legi: alumnes responsables, alumnes que donen el millor de si com a persones i acadèmicament, caminant cap a l'excel·lència; famílies i alumnes participant en les diferents campanyes de solidaritat (recollida d'aliments, Mans Unides, etc), alumnes fent possible projectes de col·laboració entre etapes, on uns aprenen dels altres, com es preparen per rebre les primeres comunions i confirmacions.

. Com es viu la multiculturalitat a la classe?

La multiculturalitat a la classe es viu amb normalitat, però cal fer un gran treball en les conviccions de la nostra cultura. Estem oberts al món, acollidors a les diferents cultures. Som respectuosos, i alhora tenim clares quines són les nostres arrels i creences. La nostra identitat ha de contribuir a desenvolupar una societat democràtica, respectuosa, igualitària i que doni valor a la vida.

. En una societat que canvia a tanta velocitat quins valors creus que s'han de mantenir?

Els valors, partint de la definició qualitat positiva digna d'admiració, s'haurien de mantenir tots: amor, família, respecte, lluita i esforç, solidaritat, compromís. L'únic que les accions previstes per poder-los aconseguir s'han adaptat als temps actuals, perquè siguin eficaces. Les escoles cristianes tenim un gran mestre que és Jesús i les seves ensenyances continuen actuals al nostre món modern.

. Imagina't que per un moment ets responsable de modificar el currículum escolar. Que afegiries? I que eliminaries?

Aquesta pregunta és molt àmplia, perquè el currículum escolar no és el mateix parlar de l'etapa d'Infantil, primària i ESO, que parlar de post obligatòria...
Crec que hauríem de donar més estratègies, recursos, formació al professorat... per fer un bon procés d'aprenentatge, i no pas centrar-nos en el producte final. Som més que una nota els nostres alumnes. L'èxit escolar s'ha de garantir centrant-nos en la persona no baixant el nivell dels continguts.
Hi ha alumnes que surten del sistema i cal oferir-los camins alternatius, si no s'acaben perdent del tot. M'agradaria recuperar l'obligatorietat fins als catorze anys, és a dir, 2n d'ESO i després que poguessin escollir una branca més de manipulació ser aprenents d'un ofici, i una branca més acadèmica per seguir amb uns estudis superiors.