“Viu senzillament, perquè altres senzillament puguin viure” és el lema de la campanya institucional de Càritas, que es va presentar ahir a Lleida de la mà del director de l’entitat, Ramon Baró, i del secretari general, Josep Fernández. L’acte, que es va celebrar a la sala d’actes d’Ibercaja i va ser clos pel delegat diocesà, Carles Sanmartín, va comptar amb la presència de dues persones que van explicar el seu testimoni de com han recuperat l’esperança.

L’esperança continua essent el missatge de Càritas en les seves campanyes institucionals dels darrers tres anys. En les dues anteriors, es va denunciar el fracàs del model polític, social i econòmic de la nostra societat, que només genera més pobresa i afavoreix la vulneració dels drets de les persones, provocant l’augment del nombre d’homes i dones, de famílies senceres, que viuen en situació greu d’exclusió.

També es van obrir portes i finestres a la reflexió, a l’autocrítica i a la cerca d’alternatives que ajudin a construir un nou model de desenvolupament, d’economia, de relació amb el treball i de convivència amb les altres persones.

En mig d’una societat asfixiada per la crisi, l’atur i el desànim per buscar nous camins, Càritas des de la seva acció, denúncia i compromís amb els més vulnerables de la nostra societat, anuncia a través de la seva experiència, la necessitat d’obrir vies, camins a l’esperança, com un horitzó obert al canvi, que té la seva rel en el cor i el comportament de cada persona.

Càritas construeix espais d’esperança, zones alliberades per recuperar la vida i la dignitat de les persones des de la senzillesa i quotidianitat, des de la fidelitat a un Déu Pare de tota la Creació que es commou amb els més dèbils i petits.

Amb aquesta campanya, Càritas vol ajudar-nos a conscienciar-nos del gran paper que juguem cada persona, cada comunitat cada grup en aquest moment de la història que vivim.

És una invitació a viure aquest temps d’esperança per construir espais de vida, de novetat, de justícia i fraternitat, per restaurar els drets de totes les persones que viuen en situació de pobresa i vulnerabilitat.