La Parròquia del Secà de Sant Pere, ‘Verge dels Pobres’, de Lleida, ha volgut dinamitzar la Quaresma i la Pasqua d’enguany.

Juntament amb el grup de Joves de la parròquia que es reuneixen quinzenalment, ha preparat amb antelació i ha “decorat” l’interior del temple amb fletxes i petjades, perquè, tal com es va explicar als feligresos “la majoria de vegades ens acostumen a mirar el mural frontal que es prepara, però no ens el fem nostre del tot”; aleshores, els camins dibuixats a terra volen simbolitzar les nostres pròpies petjades per poder escollir el nostre propi camí, trepitjar-lo i passar per ell, des de dimecres de Cendra fins Pasqua i la Vida Ressuscitada de Jesús.

Aprofitant l’espai físic del temple, hem fet 5 camins (5 setmanes de quaresma) que hem de seguir, i que desemboquen en les petjades de: Pregària, almoina i dejuni (consignes quaresmals) ajudes que culminen en la Pasqua… i cada diumenge aprofitant la idea central de l’evangeli recorre’ls amb un símbol (1r-Tentacions: Stop; 2n-Transfiguració: Altaveu; 3r-Samaritana: gerro d’aigua; 4t-Cec naixement: Làmpada; 5è-Ressurreccció de Llàtzer: llençol blanc).

De moment és camí de Quaresma cap a la Pasqua, que s’anirà convertint durant la setmana Santa en camí de PAU (diumenge de Rams), en camí de SERVEI (dijous Sant), i en camí d’AMOR (de divendres Sant a diumenge de Resurrecció) què és quan se’ns retornaran les petjades noves i blanques (resplendents) cap a la comunitat parroquial: JESUS ÉS VIU---PER NOSALTRES.

Juntament amb la dinàmica catequètica-decorativa-litúrgica, el primer diumenge de Quaresma, vam participar en un Vía Crucis al Sant Crist de Balaguer, dos arxiprestats Seu Vella, que era qui ho promovia, i Perifèria,

I pensant en oferir un espai més lúdic per la gent, Mn Jové, rector de la parròquia va proposar tardes de cine amb fons social i d’entrega als demés, aprofitant els diumenges de quaresma a les 17h al saló parroquial. Les pel.lícules que es projectaren són: Teresa de Calcuta, La Misión, La Ciudad de la alegría i La Pasión de Cristo (Mel Gibsson).

Parròquia Verge dels Pobres