Una quarantena de persones es van donar cita el passat 17 de juny a la casa de l’església per participar en la III Diada Missionera, organitzada per la delegació diocesana de Missions.

“Sembrar petjades i seguir les de Jesús, sempre la nostra missió principal” va ser el lema d’aquesta jornada que va servir per compartir experiències.  La delegada, Caritat Mercadé, va obrir l’acte amb unes paraules de benvinguda i a continuació va ser el torn del Bisbe Salvador.

Mn. Joan Miquel, missioner de la nostra diòcesis que fa 26 anys que desenvolupa la seva tasca a Cali (Colòmbia), va mostrar un vídeo titulat “Les dues cares de Cali” i els assistents van poder conèixer com viuen en aquesta ciutat de Colòmbia. Després, aquest missioner es va incorporar a la taula rodona juntament amb Teresa Mayoral,  Mn. Robert Louan i el germà Martín Cuenca. Van explicar les seves realitats en els països on han estat de missió i com continuen avui en dia, una vegada han retornat d’aquesta tasca. Tots quatre van coincidir en què la missió es fa en el lloc on vivim i que tots estem cridat, pel fet d´estar batejats, a donar a conèixer la paraula de Jesús i per tant, a ser missioners.

També es va dedicar una estona de la diada al treball en grups, on els participants van poder explicar la tasca pastoral que duen a terme. La novetat d’aquest any va ser que cada grup va comptar amb un moderador que ha estat en missió, ja sigui de llarga o curta durada.

Abans d’acabar, la delegada va encoratjar als participants a continuar la seva tasca amb esperit missioner. Al mateix temps, els va convidar a tenir en compte les propostes de la Delegació, de cara a introduir la dimensió missionera ad gentes en les activitats quotidianes de les comunitats que acompanyen. La coral  Santa Trinidad, de la parròquia de Sant Andreu, va posar el colofó final a la Diada i tots plegats van ballar, cantar i van donar gràcies a Déu per tot.

Delegació diocesana de Missions Lleida