El nostre Bisbe, Mons. Joan Piris, s’ha reunit els passats dies 6 i 12, acompanyat per Mn. Ramon Prat, vicari general; Mn. Josep Anton Jové, vicari pastoral i Mn. Víctor Espinosa, secretari canceller, amb 16 rectors de les parròquies de la ciutat de Lleida i 21 rectors dels pobles de la nostra Diòcesi.

L’objectiu ha estat dialogar al voltant del nou model pastoral que avui es necessita per

adaptar-nos a la nova realitat social i religiosa que vivim actualment.

El bisbe Joan ha presentat un document de reflexió amb propostes concretes destinat a preparar la incorporació de les persones seglars que s’estan formant per esdevenir animadores de comunitats cristianes.

Cal dir en aquest sentit que en l’actualitat 12 homes i dones estan ja acabant la seva formació a l’IREL i 9 més estan fent el primer de dos cursos de formació necessaris.

En la reunió també s’ha presentat una estadística amb el nombre (56) preveres diocesans que estan en actiu i els que estan sense activitat pastoral per raó de salut (26). En dita estadística consta l’edat actual de cada prevere i l’edat que tindran l’any 2020 amb la intenció de visualitzar clarament la situació actual i en un futur immediat.

Tot i la contundència de les dades estadístiques, el bisbe Joan ha insistit amb la idea que aquests nous animadors de comunitat no és una “invenció per pal·liar la manca de preveres” i que aquests homes i dones no seran “ajudants” dels preveres, ans col·laboradors de ple dret donat que rebran un nomenament del Bisbe per desenvolupar el que s’anomena ministeris o serveis laïcals.

A l’Assemblea diocesana del proper 31 de maig, dissabte, es parlarà àmpliament d’aquest important nou pas que la nostra Diòcesi està donant, implicant progressivament a homes i dones seglars amb responsabilitats com animadores de comunitats parroquials.