Els dies 25, 26 i 27 d’agost, la diòcesi de Tortosa va tenir el goig d’acollir la trobada anual d’estiu dels Delegats de Missions dels Bisbats de Catalunya, acompanyats pel delegat diocesà tortosí, mossèn Toni Borràs Giner, i amb l’objectiu principal de planificar i organitzar el proper curs.

Els coordinadors i col·laboradors de les diferents delegacions també van participar en aquest espai de convivència, on no hi va mancar temps per a la formació i les visites culturals. El lloc de treball fou la Casa d’Espiritualitat “Sant Enric d’Ossó” de Jesús-Tortosa. Tots els actes foren presidits, pel bisbe Mons. Enrique Benavent Vidal, que ha estat encarregat per la CET d’acompanyar els Delegats de Missions.

El primer dia també es va gaudir de la presència del Director Nacional de les OMP, Don. Anastasio Gil García. S’inicià la trobada amb el testimoni de dues missioneres de la nostra diòcesi:

La Gna. Ma Àngels Cornelles Forés, Concepcionista Franciscana de Benicarló, que desenvolupa la seva tasca evangelitzadora a Guinea Equatorial, la qual, entre altres coses, ens va relatar com lluiten per fer pous per a treure aigua, construir capelles, fer catequesi....

La Gna. Isabel Morelló Culubret, nascuda a Tortosa fa 54 anys, que va entrar a la Companyia de Santa Teresa de Jesús i des de llavors treballa al Brasil. Ens va comentar què allí veu una fe més viva pel fet que l’església sempre ha estat al costat dels més necessitats.

També va donar el seu testimoni Mn. Josep Coves, sacerdot Operari, que actualment està servint el Temple de la Reparació de Tortosa, però fou missioner a la República Democràtica del Congo al llarg de 47 anys. Va dir que per ell, secret de la missió és que primer cal aprendre i estimar i, després, ja arribarà el moment d’ajudar.

Per a finalitzar, el Sr. Enrique Iriso, de Pamplona i doctor en història, va fer una exposició acompanyada d’un power point molt completa del patró de les missions, Sant Francesc Xavier. Havent sopat, va tenir lloc una visita turística pel nucli antic de Tortosa.

El dimarts 26, es va visitar Morella, l’església arxiprestal i d’altres llocs d’interès turístic. Després es va marxar cap a Cinctorres, on es va compartir un dinar de germanor, i a la tarda es va visitar el poble i l’ermita de la Vallibona, on es va celebrar l’Eucaristia presidida pel bisbe de Tortosa.

El tercer dia de la trobada, dedicat a la programació del curs, va assistir el bisbe de Lleida, Mons. Joan Piris Frígola, per acomiadar-se del seu càrrec de responsable de Missions de la CET i per fer el relleu amb el bisbe de Tortosa.

Després de dinar, cadascú va prendre el camí de retorn a la seva diòcesi, disposat a començar el curs amb una il·lusió renovada i amb el desig de col·laborar en la tasca evangelitzadora dels nostres missioners.

Delegació Diocesana de Missions de Tortosa