La parròquia de la Mercè ha inaugurat avui el seu pessebre monumental que ha ampliat les seves dimensions. Ocupa 90 metres quadrats i està format per unes 900 peces.

És un dels més grans de la ciutat i es pot visitar fins després de Reis al saló parroquial de la Mercè, al barri de la Mariola de Lleida.

El paer en cap, Àngel Ros, acompanyat de la tinent d’alcalde Montse Parra i del regidor Paco Cerdà, ha assistit amb el delegat de Governació, Jordi Curcó, a la inauguració del tradicional pessebre, que ha aplegat molts fidels que han volgut contemplar el muntatge d’aquesta representació monumental. Ros ha felicitat a les persones voluntàries que el fan possible pel treball que hi han dedicat durant un mes per tenir-lo a punt.

El pessebre ha singularitzat els espais i ha retolat els misteris de la infància de Jesús per donar-lo a conèixer al públic en general i a les escoles que el visiten.

L’alcalde ha agraït als pares Joaquín Millán i Joaquín Pina que cada any tirin endavant amb aquest projecte així com per la seva contribució social amb els Mercedaris.

La Rondalla Nacencia de la Centro Extremeño de Lleida ha cantat diverses nadales en l’acte d’obertura del pessebre, així com en l’eucaristia que l’ha precedit.

L’agenda parroquial de la Mercè es completa aquests dies de Nadal amb la representació del pessebre vivent, els dies 21 de desembre i 6 de gener, a les 8 del vespre.

A més, el dia 1 farà l’arribada del Camarlenc per recollir les cartes per als Reis d’Orient i també, per primera vegada, incorporen la tradició de fer cagar el Tió.