"Evangelitzar l'ànima d'Europa. La contribució de les comunicacions socials" és el títol de la reunió dels trenta bisbes responsables de la Comunicació Social de la Conferència Episcopal d'Europa (CCEE), que es donaran cita a Barcelona, entre els dies 8 i 10 de novembre, amb motiu de complir-se el 50 aniversari del decret Inter Mirifica, disposició del Concili Vaticà II sobre els mitjans de comunicació social.

Aquesta reunió, a la qual assistirà el bisbe Joan, que forma part de l'executiva d'aquest òrgan de l'Església catòlica europea, comptarà amb la presència de l'arquebisbe Mons. Claudio Maria Celli, president del Consell Pontifici de les Comunicacions Socials. Aquest consell va celebrar el seu plenari fa poc més d'un mes i va rebre el missatge del papa Francesc de trobar formes de transmissió del missatge de l'Evangeli adequades al món contemporani i a les noves tecnologies comunicatives com tot l'univers de les xarxes socials.

Monsenyor Celli intervindrà en les sessions de treball de divendres, 8 de novembre, amb una ponència sobre la història i els canvis en el camp de les comunicacions des de la Inter mirifica.

Prèviament, al matí, el cardenal Lluís Martínez Sistach haurà introduït la conferència titulada "La comunicació innovadora de l'Arquebisbat de Barcelona", que haurà impartit Ramon Ollé, responsable de l'oficina de comunicació de la seva demarcació diocesana.

Una altra de les persones que tindrà un protagonisme rellevant en aquesta trobada és Gustavo Entrala, el comunicador i publicista que va introduir al papa Benet XVI a les xarxes socials. "App Papa, la tecnologia al servei de l'Església” és com ha titulat la conferència que impartirà el dissabte, al Seminari Interdiocesà de Barcelona, seu de les jornades.

El president de la CCEE, Mon. José Ignacio Munilla, bisbe de Sant Sebastià, ha preparat una comunicació sobre "Els primers vuit mesos del pontificat del Papa Francisco" per a la tarda del dia 9 de novembre.

En aquesta mateixa jornada, també s'ha previst dedicar un temps al món de l'arquitectura i a la figura d'Antoni Gaudí. “Comunicar la bellesa de Déu a través de la bellesa de l'arquitectura" és el títol que s’ha donat a l'espai en el qual s'analitzarà l'obra, el simbolisme i l'espiritualitat de l'artista de Reus.