Més de mig centenar de persones van participar el divendres 8 de novembre en la primera de les sessions del Programa de Formació de Catalonia Sacra, que es va celebrar durant total dia a Lleida, en el marc del Museu Diocesà i comarcal.

El projecte de Formació de Catalonia Sacra està adreçat a totes les persones interessades –particularment a les vinculades al guiatge turístic i a la gestió patrimonial– i és organitzat amb el suport de les facultats de Teologia i Filosofia de Catalunya.

Contempla un cicle de sis sessions al llarg de dos anys amb conferències impartides per experts sobre litúrgia, art d'església, iconografia o guiatge, entre d'altres, a més de visites a llocs d'interès.

Així, no es planteja pas exhaurir totes les matèries, sinó proveir pautes per identificar les qüestions rellevants, eines per ampliar els coneixements i recursos per elaborar un discurs complet i sensible entorn de qualsevol bé del patrimoni català vinculat al Cristianisme. En definitiva, orientacions que permetin entendre'l, explicar-lo i gaudir-ne.

El curs de Formació 2013-14, que es va iniciar ahir a Lleida és itinerant i tindrà dues sessions més, a Girona (17 de gener de 2014) i Tarragona (28 de març de 2014).

En la sessió d’ahir van intervenir Marc Sureda, conservador del Museu Episcopal de Vic, que va parlar sobre com visitar una església; Joan Bada, professor de la Facultat de Teologia de Catalunya, que va dissertar sobre la Història de l’Església a la Catalunya Medieval i Moderna, i Albert Velasco, conservador del Museu de Lleida, diocesà i comarcal, que va centrar la seva xerrada sobre el retaule baixmedieval i modern.

La sessió de treball també va incloure una visita a l’església de Sant Llorenç, acompanyats de la directora del Museu de Lleida, Montserrat Macià.