“Units tots en harmonia per la pau” és el lema que va servir per donar títol a la Pregària Interreligiosa per la Pau 2013, què organitzada per la Delegació d’Ecumenisme del Bisbat de Lleida es va celebrar el divendres 4 d’octubre. Hi van participar dotze tradicions religioses: Comunitat Musulmana, Buddhisme Tibetà, Comunitat Jueva, Església Ortodoxa Romanesa, Tradició Hermètica, Tradició Cristiana Catòlica, Església Adventista del Setè Dia, Associació Espiritual Brahma Kumaris, Escola Zen Sanbo Betània, Comuniat Baha’í de Lleida, Fraternitat Blanca i la Delegació d’Ecumeniste i Diàleg Interreligiós.

Aquesta ha estat la dotzena pregària interreligiosa per la Pau que s’organitza a Lleida, malgrat que per la Delegació diocesana és la que fa número deu, ens aclareix la responsable de la Delegació d’Ecumenisme del Bisbat de Lleida, Francesca Agustí. Aquest ball de xifres respon al fet el diàleg interreligiós ja es va establir a Lleida abans que es creessin les delegacions. Ara bé, cal dir que “el grup interreligiós establert a la ciutat, el que formem els dotze grups religiosos que ens reunim cada mes per conèixer-nos com a persones dins del grup religiós que representem, per compartir les nostres creences, la nostra espiritualitat, els nostres projectes, aquest grup, celebra aquest any, els 10 anys de caminar plegats”.

El propòsit d’aquestes trobades “és compartir, ajudar-nos, intentar viure el que l’altre viu dins de la seva creença. És en definitiva, una experiència d’amor”, diu la Francesca. Això fa plantejar-li una pregunta a la delegada d’Ecumenisme i Diàleg Interreligiós: Si el què ens mou és l’estimació, pot haver-hi tant abisme entre les religions que tenim a la vora? Potser és perquè no les coneixem o perquè el seu Déu té un altre nom?

Francesca Agustí creu que “aquestes estones interreligioses de pregària, cants, silenci, que anem fent en l’àmbit de la ciutat, potser ens ajudaran a conèixer per veure més clar. La voluntat del Pare del cel és que tots siguem tal com Ell ho és amb el Fill”.

A la pregària van assistir el bisbe Joan i el director general d’Afers Religiosos de la Generalitat, Enric Vendrell. L’acte va comptar amb l’actuació de la Coral Estel, del Cercle de Belles Arts, que va estar dirigida per Gemma Naranjo .