L'empresa de reinserció Troballes s'ha marcat com a objectiu duplicar la recollida de roba de segona mà en els anys vinents. Així ho ha explicat el director de Càritas Diocesana de Lleida, Ramon Baró, a la roda de premsa...

de presentació de la memòria de la Fundació Jaume Rubió i Rubió, de la que depèn l'empresa Troballes, programa d'ocupació de Càritas Diocesana.

L'any 2016 Troballes ha recollit unes 550 tones de roba de segona mà, el que equival a 1,85 quilos de roba per habitant i any en la seva zona d'actuació (Diòcesi de Lleida). L'objectiu de l'entitat voldria arribar als 4 quilos de roba per habitant i any. En aquest sentit, el gerent de Troballes, Josep Fernández, ha explicat que "la recollida de roba és clau, és la nostra matèria primera. És un acte senzill, que ens ajuda a millorar el medi ambient".

Precisament, l'any passat la recollida de roba va augmentar un 6% a Lleida.
Segons dades de l'Agència de Residus, a Catalunya es generen uns 18 quilos de roba per habitant i any de mitjana com a residu tèxtil, malgrat que en zones rurals, com les contrades de Lleida, és aproximadament la meitat (uns 9 quilos per habitant i any), per tant queda molt camí per millorar.

El gerent de Troballes va destacar que l'any passat es va batre el rècord de venda de roba a les botigues, amb ingressos per valor de 380.230 euros, un 16% més que el període anterior.

Per la seva banda, el vicepresident de la Fundació Jaume Rubió i Rubió, Albert Puchol, va destacar que "no és solament la solidaritat el que ens mou, tenim la seguretat i el convenciment de què la dignitat de les persones no va per barris, sinó que és inherent a totes i cadascuna de les persones".

A la vegada, el director de Càritas Diocesana de Lleida, Ramon Baró, va ressaltar que Troballes vol potenciar especialment la recollida a domicili i en botigues de Troballes Roba. També es té previst augmentar el nombre de contenidors per habitant, començant pels municipis amb més població de la demarcació lleidatana.

Ramon Baró va anunciar que 25 Càritas Diocesanes de tot l'Estat, que tenen programes de recuperació de roba, han creat la 'Fundació Re-' per treballar amb una marca única.

Al mateix temps Troballes continua amb la venda i lliurament social de roba de segona mà i pròximament obrirà la seva sisena botiga. També potenciarà la venda de productes de Comerç Just especialitzant la seva botiga del carrer Dr. Fleming, Fil per Randa, en productes cosmètics, aliments, roba i artesania de Comerç Just.