El passat dimecres dia 30 d’abril la Fundació Jaume Rubió i Rubió, ( en record del prevere de la Diòcesi de Lleida, delegat de pastoral Socio-caritativa i de Càritas Diocesana) feu una roda de premsa per presentar la seva memòria d’activitats del 2013. Es podria resumir la tasca realitzada per

aquesta Fundació creada per Càritas Diocesana, dient que durant l’any 2013, l’associació d’inserció socio-laboral TROBALLES ha donat pas a la Fundació Jaume Rubió i Rubió, i així s’ha millorat l’organització del programa d’ocupació de persones en risc d’exclusió social.

L’esforç d’aconseguir per tots un futur amb un treball més humà ha deixat com a mostra el projecte de contractes solidaris ” que ha donat com a fruit 26 contractes de treball en empreses lleidatanes.

Cal afegir, i que entre tots els projectes s’ha pogut aconseguir inserir en el mercat de treball normalitzat a 76 persones. Com deia, Ramon Baró, Director de la Fundació JRR i de Càritas Diocesana, “és una gota en l'oceà, però important, en un moment no s’està creant treball”.

També ha remarcat què “hem de treballar per un treball digne, el qual no és solament una eina més en l’engranatge del món de treball o per aconseguir recursos econòmics, sinó que aquest ha d’ajudar a donar sentit a la vida de la persona, col•laborant d’aquesta manera a millorar la vida de la societat, tot sentint-se partícip de la transformació de la creació”

Posteriorment Josep Fernández, director de la Fundació Jaume Rubió, ha donat les xifres principals del 2013 de les quals n’esmentem algunes d'elles com ara:

S'han recollit en els 181 contenidors de color carabassa repartits en 81 poblacions un total de 779.486 tones de roba, que s’ha reciclat i s’ha venut en les tendes de roba de segona mà.

Val a dir que 2100 persones ha pogut adquirir roba gratuïtament donada la seva precària situació econòmica.

També cal esmentar la tasca de Troballes llar, que fa serveis de neteja a la llars i en comunitats, que ha pogut donar 9 contractes de treball.

Finalment les dades econòmiques mostren uns ingressos d'1.051.194 € i unes despeses d'1.052.535

Per a més informació http://www.fundaciojaumerubioirubio.cat/