L'Institut de Ciències Religioses de Lleida-IREL ha realitzat durant dos mesos l'assignatura Teologia de la Missió. Un grup d'alumnes han cursat aquesta matèria, impartida per la llicenciada i delegada diocesana de Missions, Caritat Mercadé.

Per realitzar la darrera sessió, alumnes i professora es van traslladar a la  seu de la Delegació diocesana de Missions. Allà van tenir un parell de professors d'excepció: Ana Bolaños, laica que pertany al Seminari del Poble de Déu, i Julio Enrique Galvis, prevere. Tots dos són colombians i tots dos realitzen un servei pastoral a la nostra diòcesi. L'Ana, a Borges Blanques i a la unitat pastoral de la que forma part, i mossèn Quique, com a rector d'Alcarràs. Tots dos provenen de diferents diòcesis colombianes i tots dos coincideixen a remarcar la importància dels missioners en la formació de les seves comunitats d'origen.

Així ho van recollir en les seves aportacions. L'Ana Bolaños explicà com la seva diòcesi de procedència,Valledupar, va ser fundada fa uns cinquanta anys per missioners arribats d'altres parts del món. Gairebé del no-res, els missioners, amb els habitants de la regió, van anar creant una nova comunitat, una nova diòcesi, que ha anat creixent fins al punt de donar vocacions missioneres. Vocacions com la de l'Ana, que des de fa deu anys viu i realitza el seu servei pastoral en terra catalana.

Mossen Quique procedeix de l'arquidiòcesi de Cali. És una diòcesi que ens resulta familiar, doncs als anys 60 va ser la destinació de sacerdots missioners lleidatans. En l'actualitat són quatre els sacerdots lleidatans que continuen compartint la vida amb la diòcesi de Cali: Ramon Abella, Sebastià Aldomà, Manel Coll i Joan Miquel Martínez. Els tres primers pertanyen a la primera "fornada" de sacerdots lleidatans destinats per a fer un servei missioner. El darrer es fa afegir a l'equip fa més de 25 anys. De fet, mossén Quique compartí com d'important va ser la presència de Ramon Abella en la realització de la seva vocació sacerdotal.

Amb aquest parell de testimonis, els estudiants de l'IREL van conèixer de primera mà alguns dels fruits de la Missió. Va ser una bonica manera d'acabar l'assignatura que va tenir espais per atansar-se a la Missió des de l'àmbit teològic, sociològic i pràctic