El Santuari de Loreto de Tarragona va acollir els dies 4 i 5 de febrer la trobada anual de les Delegacions de Missions dels bisbats amb seu a Catalunya.
«És vital que l’Església surti a anunciar l’evangeli a tothom, a tots els llocs, en totes les ocasions, sense retards i sense por». Aquestes paraules del papa Francesc després de la celebració del Mes Missioner Extraordinari van situar la reflexió i el diàleg sobre l’acció missionera constatant l’estil de vida, valuós i decisiu, dels missioners i missioneres com a resposta a situacions de gran vulnerabilitat (empobriment), transmetent forts valors cristians des de la seva vocació evangelitzadora (lliurament al Crist, servei i caritat), i aportant un testimoni necessari en la pastoral ordinària de les nostres diòcesis.
Durant la trobada, que fou presidida per Mons. Enric Benavent, bisbe de Tortosa i coordinador de Missions a la Conferència Episcopal Tarraconense, es van revisar diverses qüestions relacionades amb les escoles concertades i es van programar dues reunions amb la Fundació Escola Cristiana de Catalunya al febrer i al març. També es va tractar la relació de les delegacions de Missions amb els Mitjans de Comunicació, creant un equip conjunt responsable en aquest àmbit; la pròxima celebració del Tren Missioner a Montserrat; les campanyes missioneres de les diferents Jornades i la preparació conjunta de la propera Jornada Mundial de pregària per les Vocacions i la Jornada de Vocacions Natives del dia 3 de maig.
La trobada també va comptar amb el P. Josep Roca, missioner claretià; el P. Antoni Calvera, missioner combonià; les aportacions de Conchita Fargas, de Cristians amb el Sud  i el coordinador de Cristians sense Fronteres a Catalunya, Manel Górriz, que va aportar noves maneres de treballar en equip per a millorar la relació interdiocesana de les Delegacions de Missions.
Coincidint amb l’inici del Centenari de l'AR l’Arxiu Històric Arxidiocesà de Tarragona (AHAT) els equips de les delegacions van visitar les seves instal·lacions on es conserva documentació relativa a les missions de Rwanda i El Congo, a partir del pontificat de l’arquebisbe Josep Pont i Gol.