El dimarts 25 de maig va tenir lloc la primera trobada del voluntariat sènior de Càritas Diocesana de Lleida a la Parròquia del Pilar de la capital del Segrià. Es va dur a terme amb l’objectiu d’esdevenir un retrobament presencial, per veure'ns les cares de nou després de tant temps, per celebrar i per compartir el nou compromís d’aquestes persones amb la resta de companys i companyes tant de Càritas Parroquials com de diferents programes de Càritas Diocesana.

En total, hi van assistir unes 45 persones voluntàries. Com a testimonis, van participar-hi la Pepita Jové de Maials, el Rafel Folch d’Alcarràs, la M. Antònia Estopà de Troballes i el Plàcid Burgués de Càritas Diocesana. La clausura de l’acte va anar a càrrec del Bisbe de Lleida, Salvador Giménez, que va encoratjar a totes les persones assistents a continuar en aquesta nova etapa, animant-los a participar en la propera trobada del mes d’octubre.

Nova activitat per adaptar-se a la nova situació

El mes de març de l’any passat, arran de la pandèmia de la Covid-19, es va demanar a les persones voluntàries de més de 75 anys que deixessin les activitats d’atenció directa i que vetllessin primer per la seva salut i també per la de les persones més properes. Des de llavors només s’ha pogut mantenir un contacte telefònic. El mes de gener es van iniciar les primeres activitats, proposant aquest canvi d’activitat a les persones que es volen mantenir vinculades a Càritas.

Font: Càritas Diocesana de Lleida.