Llardecans es va vestir de gala per commemorar la festivitat de Loreto. El bisbe Salvador va presidir l’eucaristia que va ser concelebrada pel vicari general, per altres mossens de l’arxiprestat i també per preveres nascuts al poble. L’acte va servir per anunciar la visita pastoral del bisbe els propers mesos en aquest arxiprestat.

En l’homilia el bisbe va parlar de la Mare de Déu de Loreto una advocació mariana que es va convertir en tradició a partir del segle XIII. El nostre pastor també va afirmar que “hem de mirar a la Mare de Déu com a persona al servei de Déu”.

L’eucaristia va comptar amb la participació del cor parroquial i molts feligresos van assistir en aquesta festa tradicional per venerar de manera especial a Nostra Senyora de Loreto. Al final de la missa es va presentar un cartell amb el lema “Caminem junts” en el qual hi sortien tots els pobles de l’arxiprestat Baix Urgell-Les Garrigues i al mig hi havia Jesucrist. Després de la missa es va celebrar la reunió mensual de l’arxiprestat i entre d’altres coses, va servir per organitzar la visita pastoral que començarà els propers dies.