Dissabte 13 de març s’ha celebrat la sisena edició de la Jornada Interdiocesana de Pastoral Juvenil. Per primera vegada i a causa de la pandèmia, s’ha realitzat de manera virtual, a través de la plataforma Zoom.

Prop d’un centenar de joves i animadors de les diòcesis catalanes i mallorquina s’han reunit per a participar d’aquesta formació, aquest any dedicada a com despertar i saber acompanyar la crida vocacional entre els joves.

La sessió ha començat amb la benvinguda i una pregària dirigida per Mons. Sergi Gordo, bisbe auxiliar de Barcelona i bisbe delegat per la CET del Secretariat Interdiocesà de Joventut. Seguidament, ha iniciat la formació el ponent Fran Ramírez, responsable de Jóvenes de Acción Católica General. En aquesta xerrada marc, Fran ha exposat tot un seguit d’elements que fan possible aquest desvetllar de la crida vocacional i el seu acompanyament. Ha destacat la importància d’un context emmarcat en una comunitat de fe, que ajudi i faci possible aquest procés que ha de passar pel discerniment i l’acompanyament.

Acte seguit, els participants s’han dividit en petits grups de 5 a 6 persones per a poder reflexionar i comentar les propostes exposades durant la conferència. Dels elements que s’ha destacat sobre la crida vocacional, s’ha fet una posterior posada en comú amb tots els assistents a la formació.

La segona conferència de la jornada ha anat a càrrec de Carla Vidal, catequista de Life Teen a la parròquia d’El Masnou. Carla ha donat veu al testimoni de Joan Roig Diggle, jove català que va ser assassinat durant la Guerra Civil a causa de la seva fe catòlica. Un testimoni d’una vocació cristiana de servei que va portar fins als seus darrers dies. Roig va ser assassinat perdonant els seus botxins i va ser beatificat el passat 7 de novembre.

Aquesta sisena Jornada Interdiocesana de Pastoral Juvenil s’ha finalitzat amb una oració en què s’ha encomanat a Déu els fruits abundosos que els animadors puguin despertar amb l’acompanyament als joves. En breu podreu recuperar les ponències d’aquesta jornada al canal de YouTube d’Església Jove.