Les entitats cristianes que es dediquen a la cura dels més vulnerables continuen la seva tasca malgrat l'estat d'alarma declarat per la crisi sanitària del Covid-19. Precisament, el passat dissabte Càritas Diocesana de Lleida, Arrels-Sant Ignasi i Jericó es van reunir amb el Bisbe Salvador per coordinar les mesures a prendre.

D'aquesta manera Càritas Diocesana de Lleida farà atenció telefònica als seus beneficiaris al telèfon 973 28 30 81 de 8 hores a 14 hores i de 16 hores a 19 hores. El programa d'acollida social treballarà prioritzant el contacte telefònic de 10 a 13 hores i es valoraran telefònicament les demandes.

Per ajudes econòmiques cal posar-se en contacte amb la professional de referència i per ajudes per medicaments s'ha pactat un protocol amb l'ajuntament. En relació amb la botiga social el servei estarà tancat i les urgències s'atendran al telèfon de Càritas.

De la mateixa manera, els programes d'acollida laboral, d'habitatges, l'assessoria jurídica i el programa de Gent Gran faran seguiment telefònic.

Arrels-Sant Ignasi seguirà oferint els seus serveis adaptats a les mesures de prevenció i seguretat que marquen les administracions competents. En una nota feta pública a través de les xarxes socials Arrels-Sant Ignasi ha destacat que "ens adaptem a totes les circumstàncies per continuar fent el seguiment de totes les persones que acompanyem". D'aquesta manera Arrels-Sant Ignasi farà atenció telefònica de 9 hores a 13.30 hores al telèfon 973 289 000.

Per altra banda, diverses entitats d'Església com Càritas Diocesana de Lleida, Arrels-Sant Ignasi, Sant Joan de Déu-Terres de Lleida, participen en la iniciativa de l'Ajuntament de Lleida per crear una xarxa solidària per atendre persones vulnerables.

Si vols ser voluntari pots trobar més informació al següent web: https://www.paeria.cat/cat/ajuntament/xarxasolidaritatlleida/