La crisi que està patint Ucraïna requereix una resposta urgent per evitar una catàstrofe humanitària. Càritas et necessita per ajudar les persones afectades pel conflicte i garantir-los l'accés a l'alimentació, aigua potable i serveis bàsics.

Davant l’esclat de l’actual crisi i l’escalada de tensió a Ucraïna, país on Càritas hi és present des de fa anys, llancem una crida d’emergència per donar suport a totes les persones afectades pel conflicte. L’objectiu és facilitar aportacions econòmiques per ajudar les persones que més ho necessiten per a la compra d’aliments, aigua potable, allotjament segur i kits d’higiene, així com garantir un transport segur perquè les persones vulnerables puguin reunir-se amb els éssers estimats i accedir a zones segures.

Càritas està profundament preocupada per l’impacte d’aquesta intervenció en la població local, que ja viu en condicions crítiques, vuit anys després de l’inici de la crisi que va matar 14.000 persones i va desplaçar 1,5 milions més.

Des de Càritas volem expressar la nostra solidaritat i compromís amb el poble ucraïnès. Per aquest motiu, hem posat en marxa una campanya de captació de fons econòmics per tal que la Càritas d’Ucraïna pugui adquirir els materials i els equipaments que ens ha sol·licitat Caritas Internationalis.

Per tal de col·laborar econòmicament, ho podeu fer a través del web de Cáritas Española o per mitjà dels mitjans habituals de col·laboració de Càritas Diocesana de Lleida. Els fons aconseguits per les Càritas diocesanes catalanes i per Càritas Catalunya s’enviaran a Caritas Internationalis a través de Cáritas Española. Al seu torn, Caritas Internationalis els facilitarà a Càritas Ucraïnesa per a l’assistència humanitària.

Atesa la situació actual, Càritas Ucraïna està impulsant la mobilització de voluntariat local per condicionar els 19 centres d’acollida que s’han habilitat fins ara i l’atenció als desplaçats interns que han fugit de les zones en conflicte. En aquest sentit, es prepara un equip que atengui casos d’especial vulnerabilitat (menors no acompanyats, persones grans, víctimes de tràfic, etc.).

En general, cal donar suport per a lloguers d’espais, generadors, fuel per escalfar, cadires i taules, kits d’higiene, mantes i estoretes, kits d’esport i jocs per a nens. En aquests moments difícils volem subratllar la urgència i la importància que tothom pugui accedir a l’assistència humanitària, en particular els més vulnerables, i que es garanteixi la llibertat de moviment per als que fugen del conflicte.

Tenint en compte les múltiples mostres de solidaritat que ens estan arribant, així com les directrius d’actuació de Càritas en situacions d’emergència humanitària, la Comissió Permanent de Càritas Catalunya ha aprovat la creació del Grup de Treball “Emergència X Ucraïna”, per tal que coordini les accions conjuntes de les Càritas diocesanes amb seu a Catalunya.

Aquestes, preferentment seran la captació de donatius i suports econòmics, que s’enviaran a Càritas Española per tal que els faci arribar a Caritas Internationalis, i aquesta a les Càritas d’Ucraïna, Moldàvia, Polònia i Romania. La canalització del suport econòmic evita solidaritats espontànies no controlades.

Càritas Española ha habilitat els següents comptes bancaris per poder fer aquestes donacions en efectiu, així també per mitja de la seva pagina web www.caritas.es:

SANTANDER EMERGENCIA UCRANIA ES8800496791712116009428

CAIXABANK- EMERGENCIA UCRANIA ES3121005731750200266218