El Servei Diocesà de Catecumenat ha celebrat la reunió de cloenda del curs el dia 1 de juliol, presidida pel nostre bisbe, Salvador Giménez. La reunió ha servit per fer un balanç del curs que hem acabat i començar a preparar el proper amb renovada esperança.

La jornada s'inicià amb una pregària extreta del llibre 'El catecumenado en San Agustín' on se'ns recorda que hem de descartar la son i estar sempre desperts a la fe i a l'evangelització.

Es recorda que la missió del Servei de Catecumenat és la d'impulsar aquest servei a les parròquies, fer-ne un seguiment i posar-nos en tot moment a la seva disposició.

Es comença el balanç del curs amb una descripció cronològica dels actes celebrats durant l'any. Les primeres reunions de preparació van fer-se el mes de setembre, una amb el senyor bisbe, per programar el curs i una altra amb els catequistes de Catecumenat. Per altra part, durant el curs, es va programar tres trobades conjuntes del Servei de Catecumenat, amb els catequistes i els catecúmens:

La primera trobada va consistir en un encontre a l'Acadèmia Mariana, el dissabte 19 de desembre de 2020, amb una catequesi del bisbe Salvador, que, com sempre, va saber copsar la realitat viscuda en aquests moments de pandèmia i va mostrar la seva preferència envers els serveis diocesans.

La segona trobada es va produir el 13 de març de 2021 amb una reunió telemàtica, per estar confinats per la pandèmia. Tot i la novetat va resultar un èxit de compromís i participació. El senyor bisbe va oferir-nos una excel·lent catequesi sobre la Quaresma, que va suposar una motivació per a tots els assistents.

I la tercera trobada, a l'Acadèmia Mariana, el dissabte 12 de juny de 2021, es va programar un Recés que va versar sobre el Parenostre, fent-ne un comentari dos membres de l'Equip Diocesà de Catecumenat. La xerrada va ser molt il·lustrativa aportant grans possibilitats a la meditació individual que es va establir tot seguit. Després d'uns minuts de silenci, el diàleg que es va produir va ser d'una gran riquesa, arrodonint el conjunt del Recés.

De cara al curs vinent, es vol assenyalar unes prioritats que ajudin a difondre el projecte de Catecumenat a tota la Diòcesi, marcant un seguit de pautes:

Es consolida la idea que la preparació per al Baptisme, Primera comunió i Eucaristia sigui de dos cursos, tal com marca el Ritual de la iniciació cristiana (RICA).

Pel curs vinent es vol passar un formulari de revisió, tant als catequistes com als catecúmens per detectar les errades i els possibles encerts i, així, poder millorar de forma progressiva la programació i les activitats del curs.

Es va manifestar certa preocupació sobre els materials a treballar pels catequistes. S'espera aconseguir uns criteris unificats sobre el temari i la metodologia. Mentrestant, s'aconsella seguir amb el YOUCAT.

Cal incorporar a l'equip alguna persona més. A poder ser que domini l'anglès. Cada vegada ens trobem amb més persones de parla anglesa que s'apunten a la catequesi de catecumenat.

Un tema que s'ha debatut és el d'estar presents a la societat amb publicacions als mitjans i a les xarxes socials. Cal fer una aposta forta per la difusió de totes les activitats dels catecúmens durant el curs vinent per buscar la màxima difusió del projecte que volem desenvolupar amb els que volen començar el camí de la fe.

El bisbe Salvador valora positivament la tasca feta durant aquest primer curs i ens encoratja a seguir per aquest camí catequètic en què és cada vegada més urgent dedicar molt esforç i perseverança. Ell és el primer a comprometre's amb el Servei de Catecumenat i s'ofereix a participar de les trobades conjuntes amb Catequistes i Catecúmens. Per part nostra li agraïm el seu oferiment i esperem que, amb l'ajuda de Déu, aquest Servei, pugui donar els seus fruits.