Un grup de 270 pelegrins de la diòcesi de Lleida participen des d’avui i fins el diumenge vinent en el 40è Pelegrinatge Diocesà a Lourdes, organitzat per l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes de Lleida amb el lema “Alegra’t, plena de gràcia, el Senyor és amb tu”. A primera hora d’aquest matí ja han sortit els primers autocars cap al santuari francès, als quals se’n sumarà un altre el dissabte. El bisbe Daniel també acompanya els pelegrins en aquesta experiència que té com a objecte pregària davant la Mare de Déu de Lourdes per la salut dels malalts. De fet, una part important de les persones desplaçades tenen malalties o estan afectades per diferents discapacitats,
Els primers pelegrins arribats a Lourdes, on han trobat un ambient més calorós del que es podia esperar, han fet el pas per la gruta i, després, la celebració penitencial i l’eucaristia. En l’homilia, el bisbe Daniel ha convidat a construir les respectives vides sobre la roca que és el Crist i sota la protecció de la Mare de Déu. Adreçant-se als joves presents els ha recordat la importància de posar fonaments ferms a la vida i els ha advertit que aquesta no és una qüestió que es faci d’avui per demà.
En els propers dies, hi ha un seguit d’activitats programades que inclouen des d’eucaristies diàries, unció dels malalts, participació en diverses processons, com la de torxes, o l’eucarística. Els pelegrins tornaran cap a Lleida el diumenge.