Els dies 22 a 25 de setembre va tenir lloc a Roma el pelegrinatge mundial dels catequistes amb motiu de l'Any Jubilar de la Misericòrdia. Del nostre bisbat hi vam anar tres persones, dos catequistes i un diaca,...

que ens vam afegir al grup organitzat pel SIC (Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears) format per uns quaranta catequistes i acompanyants.

A Roma vam poder complir amb les condicions imprescindibles per a guanyar el jubileu: confessió, camí i entrada per la Porta Santa i Eucaristia.
Per tal de centrar-nos en l'objectiu del viatge i meditar sobre la nostra tasca com a catequistes, el dia 23, a l'església de Sant Andreu del Valle ens van fer unes catequesis sobre el quadre de Caravaggio «La vocació de Sant Mateu». Hi vam assistir uns 700 catequistes de parla hispana d'arreu del món.

La celebració del perdó es va fer a l'església de Sant Joan dels Florentins, on després de la lectura de textos de l'Evangeli i meditació es va exposar el Santíssim i molts mossens castellanoparlants van confessar a tot aquell qui ho desitgés.

Caminar cap al temple ho vam fer tot seguit, seguint un trajecte que el Vaticà ha habilitat per als peregrins. Aquest camí va des del castell de Sant Àngel fins a la tomba de l'apòstol Sant Pere. Durant el camí hi havia cinc punts d'aturada per a reflexionar i pregar. El grup anava encapçalat per una creu amb el símbol de l'Any de la Misericòrdia i al llarg del recorregut hi havia uns cartells amb els noms de 33 catequistes que han esdevingut sants.

El moment culminant del pelegrinatge va ser la celebració de l'Eucaristia a la plaça de Sant Pere presidida pel Papa Francesc. El Sant Pare ens va adreçar paraules d'agraïment i ens va encoratjar a dur a terme la nostra tasca sense perdre de vista en nom de qui l'estem fent.

A més a més d'aquests d'aquestes celebracions també vam poder visitar les altres 3 basíliques papals: Sant Pau Extramurs, Santa Maria la Major i Sant Joan del Laterà. I travessar les seves Portes Santes, és clar. També vam visitar altres esglésies i monuments de la ciutat de Roma (les catacumbes de Priscil·la, el Pantheon, la Fontana di Trevi, el Coliseu...).

En molts moments del nostre pelegrinatge vam comptar amb la companyia del sr. bisbe Sebastià Taltavull, bisbe auxiliar de Barcelona, i també de molts mossens de diferents punts del nostre territori. Alguns d'ells, en algun moment, ens han fet de guies turístics. Com a grup, vam tenir un molt especial. Vam celebrar la Santa Missa a la capella de la residència on ens allotjàvem, presidida pel bisbe Taltavull i concelebrada per tots els mossens catalans que es trobaven a Roma aquells dies.

Hem tornat amb els cossos ben cansats però amb els cors reconfortats i plens d'energia per a encarar el nou curs. Donem gràcies a Déu.