Mons. Salvador Giménez Valls, bisbe electe de Lleida, va dedicar el matí del dissabte, 1 d’agost, a conèixer la seva nova diòcesi i a prendre contacte amb preveres davant dels quals es va presentar en un acte a la Casa Sacerdotal.

Abans d’aquest primer contacte, el bisbe Salvador, que va estar acompanyat pel bisbe Joan i per l’administrador diocesà, Mn. Ramon Prat, va presidir la celebració de l’eucaristia amb els mossens de més edat a la residència sacerdotal. En aquesta celebració també els va acompanyar Mn. Jordi Pardell, director de la Casa Sacerdotal.

Tot seguit, el saló d’actes de la residència es va omplir amb els mossens de la diòcesi, que van assistir per conèixer qui a partir de setembre serà el seu nou pastor.

Un cant de benvinguda, per part dels presents, dirigits per Mn. Joaquim Mesalles, i unes paraules d’introducció de Mn. Prat i Mons. Piris, van precedir la intervenció del bisbe Salvador.

Mons. Giménez Valls va fer un resum de la seva biografia com a mode de presentació i es va oferir als mossens a caminar plegats en aquesta nova etapa del seu episcopat, per la qual també va demanar ajut i perdó pels errors o mancances que pugui tenir.

Un torn obert de paraules va posar fi a l’acte.

Abans del dinar de germanor que es va celebrar a la Casa Sacerdotal, el bisbe Salvador va atendre als mitjans de comunicació (veure documents adjunts: Segre, La Mañana, ACN notícia i ACN vídeo).

Diumenge, els dos bisbes de Lleida, l’electe Salvador i l’emèrit Joan, van reprendre camí cap a terres valencianes per passar uns dies de vacances.

Més fotos, aquí.