Lloc de naixement:
Martir / Beat / Sant
Data de la mort:
05/02/2005

Amb serenor i pau cristiana moria el 5 de febrer a Lleida, Mn. Miquel Oromí  i Guiu, nat a Sudanell, canonge de la Catedral de Lleida, de 78 anys d’edat i  53 de sacerdoci. Llicenciat en Teologia per la Universitat Gregoriana de Roma.

Al llarg de l’exercici del seu ministeri sacerdotal fou durant 30 anys Administrador del Seminari, tasca que compaginà amb altres ministeris com coadjutor de la parròquia de Santa Maria Magdalena, Consiliari de los Jefes i Oficiales del Ejército, Consiliari de la Organización de Ciegos, Delegat diocesà de Temples, Cases i Finques Parroquials. El 1968 fou nomenat Beneficiat de gràcia de la Santa Església Catedral i el 2002 fou nomenat Canonge. Ha estat també, membre del Consell d’Administració, en funcions de secretari. Cal assenyalar que fou un apòstol de la pastoral del perdó dedicant moltes hores silencioses al confessionari a la Catedral. Agut d’intel·ligència i fàcil de paraula, era un bon conversador i de paraula justa.

Dilluns dia 7 de febrer es van celebrar les exèquies, a la Catedral, presidides pel Sr. Bisbe. Mons. Francesc Xavier Ciuraneta, concelebrant la majoria del clergat diocesà i un gran nombre de feligresos, veritable testimoni d’apreci i d’agraïment a Mn. Oromí per la tasca ministerial acomplerta en l’exercici del sacerdoci. Les seves despulles descansen al cementiri de Sudanell.

Gràcies Mn. Oromi, Déu l’hagi perdonat a vostè que dedicà tant de la seva vida al sagrament del perdó. Descansi en pau.