Prevere
Martir / Beat / Sant

Mal anaven les coses aquell juliol de 1936.

Mn. Ignasi, fill de Lleida, on havia nascut el 1903, hi rebia l’ordenació sacerdotal l’any 1927. Després del seu pas ministerial per les parròquies d’Aitona, Espluga de Serra i Castisent, va ser designat capellà de la colònia fabril d’Al-kanís, al poble de Rosselló.

En adonar-se, aquell estiu, del mal caire que prenien els esdeveniments, intentà fugir a altres llocs on no fos conegut i des de Rosselló s’encaminà cap a Almacelles, però perdut per aquells plans del Sas, fou sorprès per una de les patrulles que controlaven tots els passos.

Portat davant del Comitè d’Almacelles, es trobà allí amb altres sacerdots que havien fet presoners com ell, i havent-se declarat sacerdots, foren portats a camps travessos, caminant sobre rostolls segats de poc, fins al Fondo de Raimat on foren morts i cremats els seus cossos amb gasolina. Tot va ser el 27 de juliol de 1936.