Lloc de naixement:
Martir / Beat / Sant
Data de la mort:
15/09/2001

Cristianament, amb el conhort dels sagraments de l´Església, Mn. Josep Juvillà Rosell, rector emèrit de Santa Maria de Gardeny, moria, a Lleida, el dia 15 de setembre de 2001, a l´edat de 80 anys dels quals 57 de sacerdoci. L'endemà diumenge dia 16, foren les exèquies a la mateixa parròquia de Santa Maria de Gardeny, a les 17 hores, on s´havia instal·lat la capella ardent. Les despulles reberen cristiana sepultura al cementiri d´Alfarràs.

La celebració de la Missa funeral fou presidida pel Sr. Bisbe de Lleida, Mons. Frances Xvier Ciuraneta Aymí, concelebrant seixanta sacerdots, tot i ser diumenge.

Mossen Josep Jovillà Rosell havia nascut a Alfarràs el 28 d'octubre de 1920, I havia estat ordenat prevere l´11 de juny de 1944, a Lleida, on cursava els estudis eclesiàstic havent també estat un temps al Seminari de Barcelona.

Al llarg de la seva amplia vida sacerdotal havia exercit els ministeris de: vicari de Fraga, ecònom d´Arlor i encarregat d´Azara, ecònom de La Granja d´Escarp i encarregat de Massalcoreig, ecònom d´Albatàrrec i més endavant d´Almacelles, passant finalment el 1964 a Lleida com ecònom de la parròquia de Santa Maria de Gardeny, de recent creació, de la que amb el seu germà Mn. Miquel, (q.e.p.d.) foren els artífex, anys més tard, de l'actual temple parroquial.

Entre altres activitats pastoral era l´Assessor religiós de la Penya Taurina de Lleida, i Vocal de la secció de Litúrgia de la Comissió diocesana de Litúrgia.

Amb reconeixença pel seu testimoni de vida sacerdotal, Mn. Josep, gràcies, descansi en pau