La conferència del periodista Juan de Lara Marbre, premi ¡Bravo! de Premsa 2014 ha servit per clausurar l'Assemblea Anual de Delegats diocesans de Comunicació Social, que s'ha desenvolupat a Madrid i Àvila entre el 26 i el 28 de gener.

En aquesta ponència titulada “L'experiència de la comunicació de l'Església des de la mirada del periodista”, ha explicat les seves vivències com a corresponsal de l'Agència EFE a Roma i el Vaticà.

De Lara ha donat als assistents una sèrie de directrius pràctiques a l'hora d'afrontar situacions de crisis dins de la comunicació de l'Església.  Ha destacat la importància de la claredat a l'hora de comunicar un document oficial i la importància també que per la part de la comunicació de l'església es coneguin els temps amb els quals treballen els mitjans per poder treballar en conjunt i obtenir millors resultats per les dues parts.

Ha ressaltat que un bon periodista que treballa amb informació de l'Església i que cobreix diferents fites importants com un Sínode o una visita del Papa, ha de conèixer molt bé el llenguatge i vocabulari de l'Església, ha d'estar preparat.

El periodista ha dit també que “l'Església no ha de tenir por a la veritat, i la transparència és vital” ha destacat que aquesta transparència va ser vital per als casos de pederàstia en EE.UU i el cas Vatileaks. Des de la seva experiència professional ha ressaltat la importància de la proactividad per part de les persones que treballen en la comunicació de l'Església ja que amb aquesta proactividad, a l'hora de donar informació als mitjans, es “guanya una batalla”.

Ha acabat la ponència recordant que “l'Església no pot perdre el tren de la comunicació i les noves tecnologies”, que el repte està en “la immediatesa i la prioritat” i que la “Església ha de saber vendre el producte”.