Amb l'objectiu d'informar sobre el funcionament de la cooperativa de crèdit Fiare, el Sr. Jordi Ibáñez, el seu coordinador a Catalunya, i el Sr. Ramon Vicens, membre de Fiare Lleida, s'han reunit recentment amb el nostre Bisbe

Joan Piris i el delegat de pastoral caritativa i social de la nostra Diòcesi, Mn. Carles Sanmartín.

Cal senyalar que aquesta cooperativa de crèdit de la banca ètica està en aquests moments fent una campanya per obtenir nous socis. Es tracta d'una opció de gestió econòmica segons criteris ètics i no només d'estricte guany econòmic, com fa la banca tradicional.

El Sr. Bisbe ha mostrat el seu interès i ha indicat que cal anar avançant en aquesta línia, mirant de donar passos concrets.

Després d’aquesta trobada amb el Sr. Bisbe, els membres de Fiare han tingut un encontre amb els directius de Càritas Diocesana de Lleida i altres membres de Fiare Lleida, socis d’aquesta banca ètica.

Els responsables de Càritas han manifestat que es plantegen la possibilitat que Càritas Diocesana de Lleida es faci socia d’aquesta cooperativa de crèdit, seguint l’exemple d’altres Càritas i entitats cristianes que ja en són actualment. Recordem que a Lleida, Fiare té dos punts d’informació: Coordinadora d’ONG’D i altres moviments solidaris, carrer Doctor Combelles, 11 i la botiga de roba recuperada "Fil per randa", situada al carrer Doctor Fleming, 19.

Més informació a http://www.bancaetica.cat/fiare.php