Les escoles del nostre Bisbat, en col·laboració amb els mestres i professors dels equips pastorals, fan una tasca de sensibilització vers els empobrits. I això ho expressen de diferents formes. La Delegació diocesana de Missions ens oferirà una sèrie d’articles, que avui estrenem, en els quals ens mostraran com les diferents escoles treballen la realitat missionera amb els nens i nenes. El Col·legi Lestonnac ho canalitza a través de la Fundació Internacional per a la Solidaritat de la Companyia de Maria (FISC).

La FISC va ser creada per la Companyia de Maria, des d’una espiritualitat cristiana, basada en el valor de la solidaritat, que durant quatre segles, ha estat el fonament de la mateixa congregació per donar suport al desenvolupament educatiu dels països empobrits. Avui en dia, la FISC és present en diversos àmbits a 24 països.

A Lestonnac treballen dos objectius principals:

- La sensibilització i educació pel desenvolupament dels ciutadans respecte als problemes de la pobresa, per impulsar la solidaritat amb els països i els col·lectius marginals que pateixen una extrema pobresa, marginalitat, oblit i manca de veu. Constant denúncia de les situacions generadores d’injustícia en el món.

- La cooperació pel desenvolupament a través del finançament d’activitats i projectes que permetin, mitjançant processos de col·laboració amb les parts implicades, la millora de les condicions de vida dels països empobrits, de les minories excloses. Amb un constant compromís per assolir l’equitat distributiva.

Les activitats principals que duen a terme són:

- Jornades d’informació sobre el FISC i els projectes que duen a terme.

- Campanya informativa sobre el projecte proposat de forma anual.

- Participació a la Fira de la solidaritat "Solidàrium"organitzada a la ciutat de Lleida.

- Campanyes per ajuda alimentària, sanitària i escolar.

- Venda de felicitacions de Nadal, calendaris i loteria.

- Campanyes d’ajuda: l’esmorzar solidari, Mercat d’artesanies, Setmana del llibre solidari, venda de samarretes ...

- Adhesió com a socis del FISC.

La recaptació total de les campanyes realitzades s'assigna a la realització del projecte solidari proposat, habitualment de forma anual.

El nostre alumnat coneix i és conscient de les necessitats i desigualtats socials i econòmiques, i participa de forma implicada i altruista en les activitats i propostes solidàries de l’escola a favor d’aquesta fundació.

Les cooperants són religioses de la Companyia de Maria o laics de la Companyia formats pel FISC.

Aquest any l’escola està abocada en el projecte de la compra d’una camioneta a Paiwas, al departament de Raas, a Nicaragua, a 257 quilòmetres de Managua. Aquesta camioneta es donarà a la Parròquia de Cristo Rey, que té una extensió de 2.378km quadrats. La camioneta ha de servir per poder visitar les comunitats i escoles de la parròquia i realitzar tasques d’acompanyament i formació. Actualment les visites s’han de fer a peu, a cavall i en canoa.

En aquesta parròquia es duen a terme tasques d’educació bàsica, alfabetització i formació professional i d’adults, d’enfortiment de les capacitats individuals de les dones i dels drets humans. Tot això en una zona agrícola i ramadera, sense llum i aigua potable. Hi ha molta pobresa, ja que és una zona d’extensos latifundis ramaders i té una població d’uns 58.000 habitants.