La Comissió Episcopal de Mitjans de comunicació Social (CEMCS) ha lliurat els Premis BRAVO! 2014, que es concedeixen anualment, en un acte que ha tingut lloc aquest dimecres, 28 de gener, a la seu de la Conferència Episcopal Espanyola.

El jurat, presidit pel bisbe de Lleida, Mons. Joan Piris, i reunit a Madrid el 9 de desembre de 2014, ha atorgat aquests Premis amb la finalitat de "reconèixer, per part de l'Església, la tasca meritòria de tots aquells professionals de la comunicació en els diversos mitjans, que s'hagin distingit pel servei a la dignitat de l'home, els drets humans i els valors evangèlics"

El premi especial ha recaigut en aquesta ocasió en Mons. Enrique Planas, que durant mig segle ha servit a l'Església i a la comunicació, tant en el Consell Pontifici de les Comunicacions Socials com en l'agència Rial, per als països d'Amèrica Llatina. Ell ha estat l'encarregat d'agrair en nom dels guardonats aquests premis.

En el seu discurs ha ofert unes quantes propostes als comunicadors de l'Església, que a ell li han estat de gran ajuda. En primer lloc, l'amor al passat. "És necessari saber-se hereus d'una realitat històrica. Submergir-se en la realitat, sense perdre el nord de l'Evangeli. Tot pot construir-se. Cal servir a l'Església amb alegria. No supeditar la realitat a la carrera i menys a la veritat. El mèrit és de qui ho té i no del càrrec. Per això és important actuar amb consciència recta i ser nus".

També ha subratllat que "hem de comunicar sense crispacions i saber gestionar la complexitat. Estem en un canvi d'època. Per tot això, hem d'introduir o recuperar bon estil, educació i bellesa, a més de la veritat. Amistat amb tots i no ficar-se en política. Envoltar-se de persones que valguin més que un. Aconseguir finura espiritual".

Mons. Enrique Planas ha recordat que "El cristià és un ser lliure. No es pot tractar al Poble de Déu com a eterns adolescents. Hem de buscar la veritat i la bondat. La veritat està renyida amb el políticament correcte. Això no serveix per res, només per desacreditar-nos".

Ha finalitzat el seu agraïment indicant que també és necessari "evitar corporativisme eclesial. Tractem de no crear problemes doctrinals. No cal oblidar la veritat. Diguem les coses sense embuts com ho diu el Papa Francesc. No corregim. Sapiguem ajudar-los en aquesta tasca”.

El jurat, designat per la Comissió Episcopal de Mitjans de comunicació Social (CEMCS) també ha atorgat el premi de premsa a Juan de Lara Màrmol, delegat d'Efe a Andalusia, que fins a fa només uns mesos era corresponsal de l’agència de notícies al Vaticà.

Durant la seva etapa al Vaticà, Juan de Lara ha cobert els pontificats de Juan Pablo II, Benedicto XVI, així com l'inici del de Francisco. Ha seguit els més de 60 viatges d'aquests tres pontífexs, que han recorregut uns 80 països, i ha volat en el mateix avió que el Papa, formant part del reduït sèquit de periodistes de mitjans internacionals que tenen aquest privilegi.

A més de De Lara, la CEMCS ha concedit el premi de ràdio al director de La Missa en España, de RNE i presentador d’Horitzonte, a Ràdio Exterior d'Espanya, Manuel Muñoz.

A la categoria de televisió, el premiat ha estat Julián del Olmo, director de Poble de Déu, de TVE, mentre que en la de cinema, la distinció ha recaigut en la distribuïdora cinematogràfica European Dreams Factory.

El "Premi Bravo!" de música ha estat pel cantautor Nico Montero; el de noves tecnologies per a la plataforma de evangelización digital IMision; al treball diocesà en mitjans de comunicació per al director de la revista El Santo, el pare Fermín de Mieza, i el de publicitat per a la campanya de comunicació del Domund 2014 d'Obres Misionales Pontifícies (OMP).

Per la seva banda, el bisbe de Guadix-Basa i president de la Comissió Episcopal de Mitjans de comunicació Social ( CEMCS), Mons. Ginés García Beltrán, ha clausurat l'acte afirmant que aquest "és una trobada amable entre l'Església i els mitjans. Amb aquests guardons volem reconèixer la dedicació i lliurament generós de professionals dels mitjans".

Resum dels guardons:

PREMI BRAVO! ESPECIAL: Mons. Enrique Planas

PREMIO BRAVO! DE PREMSA: Juan Lara, excorresponsal de l'Agència EFE al Vaticà i actual director Regional de l'Agència EFE a Andalusia.

PREMI BRAVO! DE RÀDIO: P. Manuel Muñoz, director de "La Missa en España" en RNE i presentador de "Horitzonte" en Ràdio Exterior d'Espanya.

PREMI BRAVO! DE TELEVISIÓ: Julián de l'Olmo, Director de “Pueblo de Dios" en TVE.

PREMI BRAVO! DE CINEMA: European Dreams Factory, distribuïdora cinematográfica.

PREMI BRAVO! DE MÚSICA: Nico Montero, cantautor.

PREMI BRAVO! DE NOVES TECNOLOGIES: IMision, plataforma de evangelització digital.

PREMI BRAVO! AL TREBALL DIOCESÀ EN MITJANS DE COMUNICACIÓ : P. Fermín de Mieza, Director de la revista "El Santo" i col·laborador de mitjans de comunicació social a Cantàbria.

PREMI BRAVO! DE PUBLICITAT: Campaña de comunicació del Domund 2014 – Obres Misionales Pontifícies (OMP).