La sala Jaume Magre va acollir el passat dilluns 23 de maig una taula rodona sobre l'acompanyament de les persones migrades organitzada per la Codiar (Comissió Diocesana d'Acollida als Refugiats) i la Coordinadora d'ONGD i altres Moviments Solidaris de Lleida. La intenció de la jornada era trencar tabús i prejudicis vers les persones migrades. Hi van participar la germana Dolores Cabello, de Càritas Alcarràs, Jordi Vidal de Creu Roja i dos voluntaris de Càritas Diocesana de Lleida, Olimpia Parreira i Rafael Folch.

La germana Dolores Cabello va explicar el treball que fa Càritas Alcarràs als assentaments de temporers al Baix Segrià. "Les condicions de vida són infrahumanes, sense agua ni llum i amb molta calor a l'estiu i fred a l'hivern", va explicar Cabello. En l'actualitat Alcarràs i Torres de Segre acullen dos assentaments, un ubicat en una granja abandonada i un altre un solar amb contenidors en desús. "Les condicions són lamentables, hi ha deteriorament físic però també emocional", va dir Cabello. Per pal·liar aquesta situació des de 2011 Càritas Alcarràs té dos pisos d'inserció per a persones migrades. "Allà acollim, escoltem i patim amb ells", va dir Cabello. A la vegada va destacar que "vivim l'amor i la solidaritat com una exigència de la nostra fe".

Després de la seva intervenció es va projectar un vídeo d'una de les persones migrades que viuen als pisos de Càritas Alcarràs, Nené Augusto, que va denunciar que "la vida és molt dura als assentaments, no és vida per a persones".
Per la seva part, Jordi Vidal representant de Creu Roja va destacar que "a Lleida tenim refugiats des de fa 30 anys".

En la relació a la crisi dels refugiats sirians va explicar que "la migració ara és 2.0, és a dir que els mòbils i les xarxes socials són necessaris per conèixer les rutes". Vidal va dir que l'entitat està treballant en l'actualitat en el pla d'acollida dels refugiats sirians. De la mateixa manera va destacar que ja l'any 2014 van arribar cinc ciutadans sirians amb dret d'asil.

A la taula rodona també van participar dos voluntaris de l'Espai d'Intercanvi de Cultures de Càritas Diocesana de Lleida. Olimpia Parreira i Rafael Folch van explicar la seva experiència a les tertúlies multiculturals que organitza l'entitat tant a Lleida ciutat com a Alcarràs. Són reunions temàtiques en les quals participen persones migrades per reflexionar sobre qüestions concretes.

A continuació us adjuntem els actes que tindran lloc al llarg d'aquesta setmana dintre de la campanya 'Obrim les fronteres' organitzada per la plataforma 'No en el Nostre Nom'.

AdjuntMida
Image icon IMG-20160524-WA0001.jpg440.16 KB