Sota el lema "Cridats a deixar un món millor", la tercera jornada interdiocesana de pastoral juvenil, organitzada pel Secretariat Interdiocesà de Joventut i celebrada el passat dissabte 18 de febrer a Barcelona, va centrar la seva mirada al voltant...

de l’encíclica del papa Francesc Laudato Si. Una representació de la Delegació de Joves del nostre Bisbat va participar en aquesta trobada.

El delegat de joventut del bisbat de Sant Feliu de Llobregat, en una primera intervenció, va fer un resum interessant de l’encíclica, destacant la casa comuna que és la natura de la qual tots formem part. Els cristians tenim el compromís, no només de respectar l’obra de Déu sinó de millorar-la i protegir-la.

Posteriorment, l’Albert Bosch, aventurer de reconegut prestigi, l’únic home que ha travessat sol l’Antàrtida, ha pujat el cim més alt de cada continent, entre ells l’Everest, participant de nombroses travesses de resistència, etc., va explicar, d’una manera experiencial, emotiva i expressiva, no només la seva experiència aventurera sinó la seva conversió com a ambaixador de la natura. Com ell mateix diu, ecoaventurer, subratllant el compromís vital amb la denúncia de mal que l’ésser humà està fent i de la capacitat que des de l’esport es pot fer per sensibilitzar a tantes persones.

Després de dinar, els participants gaudiren d’uns tallers amb la natura com a eix vertebrador: l’experiència de desert, l’escoltisme i natura i espiritualitat. Des de la Delegació de Joves de Lleida destaquen el que va impartir el monjo Vicenç de Montserrat

Abans de finalitzar la jornada amb una pregària, es compartí amb els presents la guia del cristià ecològic, uns punts, basats en la Laudato Si, que són una passa endavant de compromís davant una natura que necessita com mai una ajuda urgent i immediata.

El delegat de la Pastoral de Joves a Lleida, Mn. Manel Mercadé demana que “pregueu perquè la Delegació Pastoral de Joves sigui en el nostre bisbat un referent d'integració de la pluralitat dins la unitat de l'Església diocesana”.