La Delegació diocesana de Lleida ha tancat el curs amb la I Diada Missionera. Una cinquantena de persones s’han aplegat a les instal·lacions de la Cova del Pare Palau d’Aitona.

Agents de comunitat, animadors de parròquia i preveres s’han trobat durant el dissabte 20 de juny, al matí.

Havien estat convocats sota el lema Estem cridats a sembrar. La diada s’ha obert amb les paraules de benvinguda de la delegada diocesana, Caritat Mercadé, que ha passat la paraula al nostre bisbe Joan.

En les seves paraules de benvinguda, el Bisbe ha fet referència a la Missió universal de l’Església, actualitzant el concepte de missions a la Missió evangelitzadora de tot batejat.

A continuació, dues persones han compartit el seu testimoni de vida en relació a la Missió. Per una banda, Alexis Bueno, jesuïta, que ha estat dos anys com a missioner al Txad i diverses vegades acompanyant joves en curtes experiències d’estiu missioner, al mateix país. Després, ho ha fet Càrol Garcia, membre associat de les germanes de Nostra Senyora d’Àfrica, amb experiència com a missionera a diversos països africans, acompanyant a malalts de sida. Actualment com a missionera al poble on viu, Almacelles.

Durant el matí, hi ha hagut una estona pel treball per grups, en el qual els participants han pogut explicar-se la tasca pastoral que duen a terme.  Aquest ha estat un moment especial, on s’han pogut intercanviar experiències i fer créixer el vincle entre ells.

Abans de finalitzar, amb les paraules  del bisbe Joan, des de la Delegació de Missions s’ha encoratjat als participants a continuar la seva tasca amb esperit missioner. Al mateix temps, se’ls ha convidat a tenir en compte les propostes de la Delegació, de cara a introduir la dimensió missionera ad gentes en les activitats quotidianes de les comunitats que acompanyen.

Tots els participants han mostrat una gran satisfacció per la jornada viscuda, per l’ambient de germanor que s’hi ha respirat, i han demanat a la Delegació de Missions que continuï preparant trobades d’aquest tipus. La Delegació agafa el repte i us espera el curs vinent.

Trobareu més fotos en aquest enllaç.

Delegació diocesana de Missions Lleida