El papa Francesc ha adreçat una carta de felicitació al bisbe de Lleida, Joan Piris, amb motiu de la celebració aquest dissabte, 21 de setembre, de les noces d’or sacerdotals (adjuntem la transcripció de la carta original en llatí en el document adjunt). El Sant Pare, que a més a més ha convidat al nostre bisbe a concelebrar amb ell l’eucaristia aquest mateix dia, a la capella de la residència Santa Marta, on viu a Roma, es dirigeix al nostre bisbe com a “Venerable Germà” per elogiar la tasca que desenvolupa a la nostra diòcesi.

“Et dediques a proclamar les paraules i els saludables ensenyaments del Senyor i a fer presents en el seu ramat les teves virtuts apostòliques”, li diu al nostre bisbe.

Després de fer una enumeració dels llocs on el bisbe Joan va rebre la formació en ciències humanes i sagrades necessàries per dur a terme el treball pastoral que l’ha permès instruir fidels i desenvolupar càrrecs diocesans, el papa Francesc recorda que va ser el beat Joan Pau II, qui confirmada per part de molta gent la bona opinió de monsenyor Piris el va nomenar bisbe a Menorca, pas previ que l’ha dut fins a Lleida.

Aquí, diu el Sant Pare, “també hi has demostrat cada dia el teu interès i la teva acció pastoral. Amb fidelitat i prudència, mires de guanyar-te amb senzillesa l’esperit dels fidels, els quals procures d’instruir amb els teus escrits, de manera que aquest camp del Senyor, sembrat amb la bona llavor, produeixi fruits abundosos”. Però el Papa va més enllà i també elogia la seva responsabilitat al front dels Mitjans de Comunicació Social, “amb els quals es difon la Paraula de Déu més copiosament”.

El papa Francesc finalitza la carta reiterant la felicitació i atorgant la seva benedicció “primerament per a tu, i extensiva a tota la teva Església diocesana”.

La felicitació del Sant Pare i la missa que concelebraran plegats avui a la capella de Santa Marta només és el primer dels actes d’homenatge que hi ha previstos. A Lleida, l’acte central es realitzarà el dijous vinent, dia 26 de setembre, a l’Acadèmia Mariana, amb motiu de la Jornada d’Enviament, on s’aplegaran preveres, religiosos, delegats diocesans, voluntaris i fidels de les diferents àrees i moviments diocesans, que treballen entorn de l’Església a Lleida.

Aquest esdeveniment tindrà una doble significació, ja que, a més a més de ser el punt d’arrencada del pròxim curs eclesial, servirà per presentar el llibre ‘Entre tots i per al bé de tothom’, que serà la felicitació de l’Església de Lleida al nostre bisbe per la celebració de les noces d’or sacerdotals i pel cinquè aniversari del seu servei episcopal a Lleida.

La presentació del llibre serà feta pel bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sebastià Taltavull, que també és autor d’un primer capítol del llibre en el qual fa una lectura teològica, pastoral i espiritual de les quatre Cartes Pastorals publicades els darrers anys pel bisbe Joan. La segona part del llibre recollirà els textos de les quatre cartes pastorals Entre tots i per al bé de tothom, La iniciació cristiana: creure, viure i anunciar la fe. Presència d’Església a la societat. La necessària qualitat espiritual. En una tercera part, hi haurà dos comentaris al projecte de renovació de la nostra diòcesi. El primer és de l’historiador Manuel Lladonosa. El segon de la pedagoga Carme Agustí.

Els actes d’homenatge continuaran el diumenge, dia 29 de setembre, a les 19 hores, a la Catedral Nova de Lleida, on hi haurà una Missa Concert en honor del bisbe Joan, en la qual intervindrà el Petit Cor de la Catedral, sota la direcció de Mn. Joaquim Mesalles.

Peu de foto: Imatge de la Capella de la Residència Santa Marta a Roma on el dissabte el Sant Pare i el bisbe Joan concelebraran l’eucaristia.

AdjuntMida
PDF icon Carta del papa Francesc.pdf1 byte