El passat 15 de juny va començar a Lleida ciutat la campanya d’atenció a les persones temporeres amb la posada en marxa d’un projecte integral que diferencia l’àmbit laboral i l’atenció social i humanitària amb l’objectiu que cap persona que busqui feina a la recollida de la fruita dormi al carrer.

Un total de 130 voluntaris i 9 entitats, cinc d’aquestes diocesanes, participen aquest any en l’acollida i atenció d’aquestes persones. L’any passat es va atendre a 673 persones durant la campanya de la fruita a la capital del Segrià.

La Fundació Jericó és l’encarregada de l’allotjament amb unes 70 places destinades a aquest projecte que també ofereixen esmorzar, sopar i dinar en una bossa durant un període de temps suficient perquè puguin trobar feina. Per la seva part, Càritas Diocesana de Lleida gestiona el rober, mentre Troballes subministra la roba pel rober i ofereix un servei de bugaderia. Arrels-Sant Ignasi és una altra de les entitats de la Xarxa d’Acció Caritativa i Social de la Diòcesi que participa en aquesta campanya i ho fa atenent la consigna i oferint el servei de perruqueria. Finalment, l’associació Esclat – Sta Teresina s’encarrega d’una de les novetats d’enguany, acompanyar i acollir a les persones que s’esperen per ser ateses a l’Oficina Única.

La presentació de la campanya del passat dilluns 13 de juny es va celebrar a un dels nous espais, l’antic convent de Santa Clara. En aquest edifici, ubicat al carrer Lluís Besa, s’ha ubicat l’Oficina Única, una sala relacional i de descans i el servei de perruqueria. L’antic mercat de Santa Teresa mantindrà els diversos serveis que ja oferia, com el repartiment d’aliments, la consigna, les dutxes, el rober i la bugaderia. En l’oficina d’atenció social es fa una primera acollida, es facilita l’accés als recursos i ordena els fluxos. El projecte compta col•laboradors de l’IMO, tant treballadors socials, educadors o mediadors interculturals, entre altres. La campanya es preveu que finalitzarà cap a finals d’agost.