Càritas Diocesana de Lleida i la Fundació Arrels-Sant Ignasi han estat guardonades amb el premi Antoni Mateu del Col·lectiu d’Iniciatives Juvenils contra l’Atur pel treball en xarxa, continuat i lleial, amb el qual ambdues entitats han ajudat al CIJCA a aconseguir els seus objectius fundacionals. L’acte de lliurament es va realitzar durant la inauguració del curs 2013-14, en el qual es va anunciar la unió de totes les plataformes d’educació social dels salesians de Catalunya, que a Lleida afecta el CIJCA i Casa Don Bosco, en una sola entitat, que passarà a nomenar-se Salesians Sant Jordi, a partir de l’1 de gener de 2014 (Adjuntem el discurs d’inauguració del president del CIJCA, Joan Valls).

El CIJCA (Col·lectiu d’Iniciatives Juvenils contra l’Atur), que té com a finalitat prioritària dedicar-se a la promoció d’iniciatives que tendeixin a aconseguir la inclusió social, preferentment dels adolescents i joves, en els diferents àmbits socials i especialment en el camp laboral, ha estrenat oficialment el dia 19 de setembre el curs 2013/2014.

Durant l’acte d’inauguració es va fer el lliurament del Setè Premi CIJCA–Memorial Antoni Mateu, que es convoca anualment en record de l’Antoni Mateu, soci fundador i treballador de l’entitat fins a la seva defunció, per a premiar i reconèixer la tasca de persones, entitats o institucions que amb la qualitat de la seva activitat hagin ajudat al CIJCA en l’assoliment dels seus objectius fundacionals.

Enguany aquest premi s’ha concedit a dues entitats amb les quals treballem plegats especialment a la Xarxa d’Entitats Cristianes i d’una manera especial en el Programa DIDO: Càritas diocesana de Lleida (i en aquest reconeixem incloem la Fundació Jaume Rubió i Rubió i l’empresa Troballes) i la Fundació Arrels-Sant Ignasi. Amb aquest lliurament valorem i agraïm el treball en xarxa, continuat i lleial, amb aquestes dues entitats que estem realitzant des de finals de 2009.

A continuació tingué lloc l’acte d’inauguració del nou curs, on prengueren la paraula Joan Ramon Saura, director dels Serveis Territorials de Benestar i Família; el pare Àngel Asurmendi, provincial dels Salesians de Catalunya, i Àngel Ros, alcalde de Lleida.

Joan Valls, com a president del CIJCA, va anunciar en el seu parlament que les plataformes d’educació social dels salesians de Catalunya s’uniran a partir de l’1 de gener de 2014 en una sola entitat que s’anomenarà Salesians Sant Jordi. CIJCA i Casa Don Bosco de Lleida també s’incorporaran a aquesta nova entitat. El motiu de la fusió és molt senzill, segons Valls. “En aquests moments tan durs, cal optimitzar tots els recursos possibles, establir sinergies i tenir més possibilitat de seguir donant resposta educativa a tants joves en situació de risc”. Això implica en l’àmbit de Lleida que CIJCA i Casa Don Bosco funcionaran com un sol servei. Ara es comencen a fer tots els passos i comunicacions per fer-ho possible.

Un petit piscolabis que va servir per acomiadar l’acte amb el desig que el curs fos profitós pels joves.