Jordi Guerrero, tècnic de Càritas Diocesana de Lleida, explica en una entrevista a la web de Càritas, la tasca que l’entitat fa als assentaments d’Alcarràs. Guerrero ens relata les condicions en les quals viuen les persones immigrants que venen a les nostres terres i ens aconsella com acollir-les.

Com ens podries explicar la feina de Càritas als assentaments d’Alcarràs?

És una feina d’atenció i acompanyament de persones immigrants que venen a les nostres terres a la recerca de noves oportunitats de treball i que per diferents raons es troben en situacions d’extrema vulnerabilitat social, exclosos de l’accés a recursos bàsics (allotjament, menjar, roba) i que en alguns casos hi ha una vulneració dels drets fonamentals de les persones.

Ha canviat el perfil de les persones migrades als darrers anys?

Sí que hem notat un canvi substancial en el perfil atès. Ens trobem amb un augment significatiu d’homes provinent d’un país africà concret, República de Guinea (Guinea Conakry), menors de 25 anys i fins i tot un nombre elevat de menors d’edat no acompanyats. Un 70% d’aquestes persones no vénen directament del país d’origen, han realitzat la seva primera parada a un altre país d’Europa, concretament Itàlia. Després d’una estada a Itàlia decideixen venir cap a Espanya per la crida que hi ha feina i és més fàcil aconseguir la tan desitjada regularització administrativa.

Amb quina actitud ens hem d’atansar a les persones immigrants?

Actitud de coneixement, d’empatia i no etiquetatge de persones a causa del color, religió, etc. Actitud de rebre a l’altre i compartir experiències de vida diferents. Actitud de respecte i consciència que tots som éssers humans.

Com es pot ajudar a aquestes persones?

Fent-los visibles, que siguin persones de dret, dignes i que gaudeixen de les mateixes possibilitats i oportunitats. No ser la seva veu i que ells puguin parlar per si mateix, afavorint espais de diàleg i creixement mutu.

Font: Web de Càritas Diocesana de Lleida.