El proppassat mes de juliol ha tingut lloc la segona edició del sopar de fi de curs de la parròquia d’Artesa de Lleida. Aquest sopar és en realitat una mitjà per apropar la parròquia a tots els veïns del poble. Mn. Robert Louan, Rector de la parròquia i promotor d’aquest sopar, malgrat el seu estat de salut (operat del peu), no ha volgut perdre

l’ocasió de compartir aquest ambient de germanor que ha estat marcat per l’alegria, la bona col.laboració i la solidaritat fraterna. Per això s'ha unit a les més de quatre-centes persones aplegades a la plaça del poble, entre les quals, varis mossens vinguts d’altres parròquies, un seminarista i altres persones vingudes d'altres pobles com ara les Borges Blanques.

La benedicció de la taula ha estat encarregada al Mossèn més jove, Mn. Lucas, que ha donat les gràcies a les persones voluntàries de la organització.

En finalitzar el sopar, s'ha visionat el vídeo de la primera edició d’aquest sopar que tingué lloc l'estiu passat. En aquest s'ha fet un emotiu homenatge a la Conxita Capell Benet, membre del consell parroquial que va ser cridada a la Casa del Pare pocs dies desprès d’aquell primer sopar.

L’edició d’aquest any ha esta molt participativa, amb grups de nens, joves i adults que en acabar el sopar han pujat successivament a l’escenari per oferir als presents diverses actuacions molt ben preparades. Ha estat un moment de gran explosió d’alegria i de joia que ha fet oblidar, encara que fos només per una estona, els moments difícils que patim tots.

Ben entrada la nit s'ha finalitzat l'acte amb el compromís de tornar-hi a ser l'any vinent. I per a nosaltres que hem tingut el privilegi de ser-hi, podem dir amb tota sinceritat que aquest sopar ha estat realment un bon exemple de comunió, de convivència i concòrdia entre la comunitat parroquial i els veïns del poble.

Josep Domènech.