La Setmana de la Família es desenvoluparà entre el 4 i el 10 de març. Des de fa tres anys la fem simultàniament totes les diòcesis de Catalunya, fent coincidir les dates.

Des de la Delegació Diocesana de la Família es coordina

la celebració de la Setmana de la Família, de manera que durant aquest període es puguin realitzar diferents actes o activitats que vagin encaminats a fer present la família dins la comunitat diocesana. Aquests actes poden ser adreçats a les famílies o a aprofundir en el coneixement d’aquesta, dels temes concrets que li són propis, de la seva situació actual,...

Poden anar des de gimcanes en les que puguin participar tots els membres d’una família, i d’altres activitats lúdiques, a activitats de formació (xerrades, fòrums, cinema, teatre,...), espirituals, litúrgiques,... La idea és que les parròquies, els moviments, els col·legis confessionals, els esplais,... se sentin convidats a participar tot preparant alguna activitat des dels interessos i les necessitats de cadascú, de manera que durant aquella setmana es faci palesa la realitat de la família.

Cada diòcesi l'organitza d'una manera diferent, la majoria programant els actes des de la delegació corresponent. Des de fa nou anys que la vam començar a organitzar a Lleida, nosaltres vàrem optar per convidar a les diferents entitats, fins i tot no vinculades a l'església, que preparessin alguna o vàries activitats per tal de fer present la família entre les persones a les que es dediquen. D'aquesta manera és com convidem a les parròquies, moviments, col·legis,... a que les preparin. Des de la Delegació, després, confeccionem un programa conjunt.

Per comunicar-nos les activitats hi ha temps fins al dimecres 23 de febrer. Ho poden fer al telèfon de la Delegació 973 26 70 00 o per correu electrònic a l'adreça jsalina2@xtec.cat