Càritas Diocesana de Lleida i Mans Unides s’han adherit aquest 10 de desembre a la campanya internacional contra la fam “Una sola família humana. Aliments per a tots”, que ha arrencat a les 12 del migdia al mateix temps en tots els països del món de la mà de les 164 organitzacions vinculades a l’entitat caritativa, doncs es calcula que hi ha 1.300 milions de persones que passen fam.

La posada en marxa d’aquesta iniciativa, que a Lleida s’ha dut a terme a la biblioteca del local de Càritas i que ha estat conduit pel delegat diocesà, Carles Sanmartín, ha començat amb la lectura de la pregària de la campanya per part de la presidenta de Mans Unides, Pilar Menéndez.

Les seves paraules van donar pas al missatge en vídeo del papa Francesc, el qual ens convidava a tots, a cadascú de nosaltres, a les institucions i a l’Església arreu del món a “donar veu a totes les persones que pateixen de fam silenciosament, perquè aquesta veu ressoni com un rugit que sacsegi el món”.

La veu del cardenal Óscar Andrés Rodríguez Maradiaga, president de Cáritas Internacionalis, també va arribar a través d’un altre vídeo a la gent que es va aplegar a la biblioteca d’aquesta entitat a Lleida.

El cardenal, que també ha dirigit una carta als bisbes responsables de les Càritas del món diu que hi ha prou aliments perquè ningú passi fam i fa una crida a governs i Nacions Unides per solucionar-ho d’aquí a l’horitzó del 2025.

Una reflexió d’una voluntària de Mans Unides sobre el compromís de la seva entitat per lluitar contra la fam i la crida de Mn. Carles Sanmartín a crear una comissió de seguiment de la campanya, que es perllongarà fins al maig de 2015, van precedir a la cloenda de l’acte que va anar a càrrec del vicari de Pastoral del Bisbat, Mn. Josep Antoni Jové.

Mn. Jové confessava sentir-se avergonyit pel fet que hi hagi gent que passa gana. “Si fóssim una família, no caldria dirigir-los-hi, a qui se’ns atansa, cap a Càritas, cap a Mans Unides, cap a casa del veí...”, deia, motivant les consciències que cadascú pot fer molt més del que ens pensem. “Si a molts petits llocs, moltes petites persones, fan moltes petites coses, el món segur que canviarà”, manifestava el vicari de Pastoral.