El Mestre General de l'Orde de la Mercè, Pare Fra Joan Carles Saavedra Lucho, que resideix a Roma, va fer una visita canònica a la comunitat de Lleida de l'1 al 3 d'octubre.

Una visita on el seu principal objectiu va ser l'animació de la comunitat, la fraternitat i el servei que es presta. D'aquesta manera, el General fa present la realitat de l'Orde de la Mercè a nivell mundial en cada porció del poble de Déu encomanat a la comunitat religiosa. En el nostre cas, va poder percebre els moments i projectes on els Mercedaris a Lleida exerceixen la seva missió apostòlica en comunió amb l'Església Diocesana.

Va tenir l'oportunitat d'entrevistar i conèixer la realitat dels mercedaris de la mà del Bisbe Salvador. El superior de la comunitat el P. Vicente Zamora i el P. Josep Leonardo Sánchez, capellà del Centre Penitenciari Ponent i Delegat Diocesà de la Pastoral Penitenciària, el van acompanyar en aquesta visita al pastor de la diòcesi. Va poder compartir la seva experiència i comentar la realitat global-mundial de l'Ordre de la Mercè amb el Bisbe. També va visitar el Centre de Salut Mental de Sant Joan de Déu d'Almacelles, i el Centre Penitencari Ponent, llocs on som sacerdots.

També va tenir l'oportunitat de compartir l'Eucaristia Dominical amb la comunitat eclesial de la parròquia la Mercè de Lleida, la qual va tenir l'oportunitat de saludar-lo i el van poder conèixer una mica més.

Així, un cop més, la visita i animació del Mestre General es va fer present a la nostra comunitat de Lleida. On amb fraternitat i servei es tira endavant la missió redemptora de Sant Pere Nolasc per inspiració de la Mare de Déu de la Mercè.

P. José Leonardo Sánchez